Rust en geluk - Reisverslag uit Holbox, Mexico van Lonneke - WaarBenJij.nu Rust en geluk - Reisverslag uit Holbox, Mexico van Lonneke - WaarBenJij.nu

Rust en geluk

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

12 November 2016 | Mexico, Holbox


Hoe maak je mij gelukkig? Breng me naar isla Holbox!

We reden vanuit Palenque naar Tulum, waar ruines van de mayatempels op het strand liggen. Klinkt geweldig, in realiteit is het net een dierentuin met afgezette smalle paadjes met kiezels (geen strandzand) helemaal vol (en dan bedoel ik VOL) met selfiemakende touristen in gekleurde ponchos. We zijn er alle vier een beetje alergisch voor en stiekem hebben we het ook wel een beetje gehad met al die tempels.
Op de hoogste snelheid racen we "burgers zoo" door. We zien niet eens echt hoe mooi de planten, tempels en blauwe zee zijn.

We gaan lekker winkelen in de hoofdstraat van Tulum. Helaas is hier ook weinig aan omdat alle prijzen hier vermeningvuldigd zijn met 8 ongeveer. We kopen stiekem toch wat dingen die we nog nergens anders hebben gezien.

Daarna rijden we naar Cancún. Ik wilde graag een avondje stappen in playa del Carmen maar Erik is strontverkouden en Bram aan de diaree wat een avondje stappen niet als een prettig vooruitzicht maakt. Jammer!

Dus door naar Cancún, het Miami van Mexico met enorme flatgebouwen en het is een gigantische stad met uitgaansgelegenheden, vol reclame en Amerikaanse eetgelegenheden. Echt voor de tourist die wij niet (willen) zijn. We zoeken een achterbuurtje op en nemen een zijstraatje waar we casa Mexicana vinden, waar we weer een eigen huisje hebben met zitkamertje en keukentje (niet dat we koken). Het is wel een beetje smützich, maar ook vochtiger door het klimaat, maar Mexicaans gezellig! We slapen er toch maar 1 nacht, al wordt dat 4 uur door de hitte en vele muggen(bulten). Aaarg! Nadeel van warm weer. Want het is hier gewoon 28 graden s nachts! :)

De volgende dag rijden we door naar waar we de rust op willen gaan zoeken. Snel fixen we even dat we onze huurauto in cancún mogen droppen ipv Mexicostad, zodat we geen 3 dagen hoeven terug te rijden en 2 dagen meer kunnen chillen! Het lukt en we boeken een vlucht van cancun naar Mexico stad €50. Iedereen blij!
Dan gaan we naar het postkantoor om al onze spullen die we hebben gekocht proberen te verschepen naar Nederland. Het past echt maar net nog allemaal in de auto! Haha. Juffie in een zusterblousje "helpt" ons; Een doos mag niet heel groot zijn dus proppen we er alles in en tapen we het heel goed dicht. De paar dingen van Bram en Erik passen er niet eens meer bij. De doos is ongeveer 50x55x55. Gelukkig niet zwaarder dan 20 kilo.
Een paar duizend Peso lichter en 14 plastic tasjes met aankopen lichter verlaten we na een latijns-amerikaans-lange tijd het postkantoor weer.

We rijden tot de haven waar de auto moet blijven staan en nemen het bootje naar Isla Holbox. Net Texel! Ik vind het al helemaal top. Als we aankomen nemen we een golfkarretjestaxi naar een op internet gevonden accomodatie. Helaas is bijna alles vol door een gastronomisch evenement hier op t eiland. We slapen maar in een hostalletje deze nacht en gaan morgen even aan het strand zoeken!
Ik kan niet uitleggen hoe de sfeer hier is. Sara zei dat ze zich Hawaii zo voorstelde. Allemaal leuke hutjes/ huisjes in felle kleuren, veel hangmatten, mini terrasjes van plastic tuinstoelen, golfkarretjes, heel veel beachcruisers, paar straathonden, muziek, zomers geklede mensen op slippers of blote voeten en geen wegen, maar alleen zandpaden van het meest mooie kleiachtige witte zand ooit! Er zijn lekker veel Mexicanen en overal ruikt het naar lekker eten. Het strand is op elk einde van de "straat" en dus ook wit met een blauwe zee. Kan het beter? Ik vind het hier prachtig.

Vandaag hebben we een nieuwe "habitacion" gezocht en gevonden. Paradijs! Wit zand, huisjes erop, tenten in de "tuin" waar je kunt overnachten. De kanoeerders in ons worden enthousiast! Deze zijn helaas maar voor 2 personen dus mogen wij in de 8 persoons residence. WAUW! 4 zeer royale bedden (ze noemen ze 2 persoons, maar dat zijn dan 2 kleine Mexicaantjes denk ik en niet 2 lange Nederlanders) met klamboes en waaiers in de klamboe (geniaal) een mooie badkamer en donker houten vloeren. We hebben een patio die langs de 3 muren geen ramen heeft maar alleen hor. We zitten dus buiten met uitzicht op de zee op nog geen 10 stappen afstand, maar beschermd tegen de muggen! Ik kan vanuit mn stoeltje hier de zon zien ondergaan met het geluid van de ruisende zee op de achtergrond.

Ik laat wel weten of ik nog naar huis kom..

  • 13 November 2016 - 08:46

    José:

    Ik lees het met een glimlach

  • 13 November 2016 - 08:47

    José:

    Wat een geweldig genieten! Ik hoop wel dat je terugkomt

  • 13 November 2016 - 11:12

    Bram:

    Super lon, ik wil ook naar mexico.

  • 13 November 2016 - 11:16

    Annet:

    Rust ....ik kom eraan...

  • 13 November 2016 - 11:26

    Hans:

    Klinkt heel erg lekker allemaal. Dubbel genieten, maar ik kom jullie toch halen op SPL zaterdag. Hans

  • 14 November 2016 - 12:20

    Evelien:

    Haha, Ojee, je komt niet meer terug:.. ik lees het al ;) Wat ben je heerlijk aan het genieten en wat schrijf je leuk!!! Dikke x van ons!

  • 14 November 2016 - 14:13

    Belsbeth:

    Belsbeth. Lieve Lonneke, wat een geluk, wat mooi dat je het ookzo ervaart!!! Kus belsbeth

  • 14 November 2016 - 20:20

    Maartje:

    Ik snap je gevoel maar jij komt zeker terug lief, no way dat jij daar blijft. 'Aaaaar ik gun je nog heeele fijne dagen met veel zon, zee, lekkere geuren, blijheid, geluk en liefde.
    Tot zaterdag! LY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Holbox

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 10716
Totaal aantal bezoekers 52386

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: