Weekendje (terug =P) - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu Weekendje (terug =P) - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

Weekendje (terug =P)

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 April 2005 | Ecuador, Canoa

Het was een superweekend! Alleen moesten we lang in de bus zitten (7 uur), regende het de eerste dag en kreeg een van ons heimwee.

Vrijdagavond vertrokken we met de nachtbus vanuit Quito naar Bahia. Toen we daar aankwamen was het heel vroeg ´s ochtend en heel warm. De hele weg in de bus was het erg koud geweest door een TE lage airco :S Toen we uitstapten kwam het goed en hadden we het(snik)heet. We liepen naar de boot en voeren naar de overkant. Daar gingen we met de taxi naar hotel bambu. De omgeving was nat, glibberig, modderig en een beetje somber. Maar hotel Bambu is heel erg mooi! Hebben jullie vast al op de site gezien ook!

We hadden een kamer met een 2 persoonsbed en een stapelbed. Ik mocht boven in het stapelbed. Er hingen klamboes, dus lekker slapen. Achteraf had ik ´s avonds buiten heeel erg veel muggenbulten opgelopen. Karen heeft geteld: op 1 voet al 46 bulten :| JEUK! NI DE BEZDE (he Ka =P). Maar goed lekker geslapen en de volgende dag was het lekker weer. Bewolkt maar warm en droog! Dus ploffen we alle4 in een hangmatje met een boek en uitzicht op de zee! Kon niet beter! Judith en ik gaan de zee in en huren een body board! Kei leuk en we hebben lol. We komen een paar Ecuadoriaanse surfers tegen waarnaar we met open mond keken (nee, ze konden alleen heel goed surfen! haha) Nog even filmen en wat foto´s en toen werd het weer een beetje slechter weer. Gegeten, gekaart, op het stand gezeten en weer gegeten en toen onze spullen gepakt voor de bus.

Een heerlijk relaxed weekendje, alleen kreeg Debby heimwee en ze besloot vanmorgen (maandag) om terug te gaan naar Nederland. Ze vertrekt woensdag. Ik weet hoe het is om heimwee te hebben en das geen pretje. (gelukkig heb ik nu nergens last van!! :D)
We zullen je missen! Sterkte en stuur ons maar drop en pindakaas op als je thuis bent! Doe NL de groetjes.

Ik heb nu alleen Spaanse les van een nieuwe leraar. Tomás. Ik hoop dat ik nog veel kan leren deze week! Woensdag beginnen we met ons project, morgen mogen we bij Cenit gaan kijken, ´s morgens op de markt!!! Ik ben benieuwd!

Lots Of Love, Lonneke

  • 26 April 2005 - 08:30

    Eefjuuuh:

    Ola lieve Lon! :-)
    Wat maak je veel mee zeg!! ;) Gelukkig heb je een site gemaakt waar je alles snel op kan typen, want als je alles naar me moest schrijven... :-P Hihi!
    Maar wooowww echt sooo gaaf wat je allemaal mee maakt! Minders dat er 1 klasgenootje naar huis gaat..
    Toch wens ik je morgen heel erg veel succes bij het eerste daggie op de markt!
    Ennuh, bijna jarig he ;)
    Kusss Evelien

  • 26 April 2005 - 14:35

    Sjaak:

    Hoi Lonnetje,
    Op de foto zag ik dat jullie gelukkig wel op de echte en veel gezelliger evenaar geweest zijn.
    En nu heerlijk aan het strand, hè. Ik heb geen idee waar Bahia ligt, maar ik zal eens op de kaart kijken. Veel plezier, groetjes, ook van Greet.
    Sjaak

  • 26 April 2005 - 14:38

    Wouter:

    heey lon leuk he bodyboarden:P ik zou het ook wel willen in de zee zwemmen, misschien volgende week op texel!!
    dat hotel zag er echt heel vet uit wel jammer dat het niet zo'n mooi weer was. maja wel genoten zo te horen!
    wel jammer dat debbie weggaat maar als ze het zelf wil moet ze dat maar doen.
    leuk om weer wat te horen/zien! xxx wouter
    bijna jarig ook nog!!!

  • 26 April 2005 - 16:32

    Maartje:

    He schatje van me,

    Het ziet er mooi uit hoor dat weekendje tussen de palmbomen. Toch wel iets van jaloezie hier hoor vanuit mij in het koude kille natte kikkerlandje...Kom je wel opzoeken ;)...Hier alles goed,begin je te missen hoor maar fijn om te lezen dat je je zo vermaakt. Ik zou het hier ook niet missen,geen reden toe!! Jammer dat jullie nu met z'n drietjes overblijven maar volgens mij komt dat helemaal goed! Tot snel op msn/sms ofzo!! Dikke kus van mijxx

  • 27 April 2005 - 19:11

    Pia:

    Hoi Lonneke,
    Gefeliciteerd met je 21e (?) verjaardag! Wel bijzonder om zo je verjaardag te vieren.Maak er een mooie dag van. merk je nog iets van de relletjes in Quito of is dat alweer voorbij?
    Groetjes van ons, Pia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 52698

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: