Cenit en de markten - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu Cenit en de markten - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

Cenit en de markten

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

28 April 2005 | Ecuador, Quito

Gisteren zijn we voor het eerst mee gaan draaien op de markten waar Cenit actief is. Dit betekend dat je om half 10 op Cenit moet zijn en dan met n groepje studenten/ volentiers op pad gaat naar een vaste markt. Ik heb geen vaste markt omdat ik geen stage loop, maar een project ga doen. We gaan kijken hoe we het werk op de markten kunnen structureren en zo meer doelen kunnen berijken om de kinderen dingen te leren en van de straat te houden. We hebben al heel veel gezien! We zijn alle3 naar een andere markt geweest. Als je aankomt (de 1e keer zelfs) rennen er kindjes op je af, groot en klein en klampen zich vast aan je benen en handen. Ze zijn heel lief, maar wel een beetje vies. In de 2 uur dat we op de markt zijn laten we ze dan ook hun handen wassen en tanden poetsen als activiteit. Verder doen we spelletjes, we zingen 2 liedjes en vrij spelen: kleuren, touwtje springen, hoelahoepen, bouwen met een paar blokken en puzzelen met een halve puzzel. Veel speelgoed is er niet... Misschien een idee om dat te kopen van het geld wat we op hebben gehaald. Ik heb trouwens in totaal echt 1000 $ (dus net geen euro) opgehaald!!! Bedankt iedereen!! Ik ga er nog goed over nadenken wat ik (we) ga kopen hoor! Er is veel nodig bij Cenit en ik heb nog lang niet alles gezien. Vandaag ben ik op dezelfde markt geweest als gisteren. Morgen en vrijdag ga ik naar een andere markt. Ik ben benieuwd. Ohw in Nederland wordt ik nu jarig :D!!!

Kuzz Lonneke

• 27 April 2005 - 22:44

Hans:

Ja proficiat stoere Dochter met je 21-e verjaardag,in Nederland ben je inderdaad al jarig!Ik heb een sms-je gestuurd op 00-593-093746641 en hij is verzonden maar aangekomen weet ik niet?leuke dag samen en probeer je om 14:00 jullie tijd te bellen.

• 28 April 2005 - 09:02

Sanne:

yeaahhhhh van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag!!! :D
    vier het daar maar lekker uitbundig! hele fijne dag nog...
    dikke kus san

• 28 April 2005 - 16:18

Heee Lon:

Nu dan 'echt' volwassen, wohoeee! :-D Hihi. Gefeliciteerd meis!! Geniet van dit daggie! Ook mn ecards gehad :-P?!
    Dikke Kus Eef

• 28 April 2005 - 19:12

Annnne:

hej lonnie!!
    gefeliciteerd!!! nu ben je echt volwassen :P
    (dat word je toch nooit :P hihi) nog even en dan ben ik aan de beurt!! (ik word ook nooit volwassen :))
    veel plezier daar op je verjaardag!!
    dikke verjaardags kus van mij! xxxx

• 28 April 2005 - 19:39

Familie Klaassen:

Hallo daar!!

Heb jullie van je verjaardag een gezellig dag gemaakt? Waarschijnlijk zijn jullie dat nu aan het doen,hier is de dag alweer een heel eind om maar bij jou nog niet! Dus van ons allemaal heel hartelijk gefeliciteerd en tot hoors!!

Liefs Toon, Mieke, Bram, Shelly, Maartje, Mark, Gijs en een pootje van Perro!!

• 28 April 2005 - 21:58

Anne Veenstra:

gefeliciteerd!!!! hele fijne dag morgen in ecuador, zal raar zijn daar je verjaardag te vieren!! kus anne