Informatie over mijn project in Ecuador! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Informatie over mijn project in Ecuador! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Informatie over mijn project in Ecuador!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

09 Maart 2005 | Nederland, Eindhoven

Hoooi! Lang geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehouden.

Hier komt wat informatie over mijn project wat ik in Ecuador ga doen Bij Cenit (zo heet de instelling) Komt ie:

De kinderen bij Cenit:
----------------------
Cenit is een instelling die werkt met meisjes van 4 tot 18 jaar oud. De meisjes werken zo’n 10 uur per dag als verkopers van groente,fruit of snoep. Naast hun straatwerk zijn ze thuis nog zo’n 6 uur bezig met het doen van huishoudelijke taken. Daarnaast krijgen de meisjes vaak te maken met seksueel misbruik,tiener-zwangerschappen, fysiek misbruik en een laag zelfbeeld.

Wat doet Cenit voor de kinderen?:
---------------------------------
Cenit zorgt er, door middel van onderwijs en beroepsprogramma’s, voor dat de levenskwaliteit van de kinderen verbeterd,dat de meisjes minder tijd op straat doorbrengen en dat ze van hun kinderjaren, vrij van misbruik, kunnen genieten en hun onderwijsdromen kunnen realiseren.

Mijn project bij Cenit:
-----------------------
Voor mijn afstudeerproject van mijn SPH opleiding reis ik in april met 3 vriendinnen naar Quito, Ecuador, om daar een project op te gaan zetten voor Cenit. We gaan werken met een groep kinderen, van ongeveer 10 jaar, die een tijd naar school zijn geweest maar nu niet meer op school zitten. Ze kunnen over een paar maanden pas bij Cenit terecht en hebben op dit moment dus niets. Ze vallen tussen wal en schip. Het doel van ons project is om er voor te zorgen dat de continuïteit van de kinderen gewaarborgd blijft. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van huiswerkbegeleiding of het samenstellen van een map met lesstof waar de kinderen zelfstandig aan kunnen gaan werken.

Geldinzamelingsactie:
---------------------
Om de meisjes van Cenit te kunnen helpen zijn we een geldinzamelingsactie gestart. Met het geld willen we voor de meisjes bijvoorbeeld schriften, pennen, boeken en ander schoolmateriaal kopen. Ook kun je je voorstellen dat geld voor kleding, huisvesting en speelgoed ook hard nodig is in Ecuador. Ik zou het heel fijn vinden als je ons helpt bij het inzamelen van zo veel mogelijk geld voor de kinderen om hun toekomst te verbeteren en hun dromen te verwezenlijken. We houden je, uiteraard, op de hoogte van wat we doen met je geld en hoe het gaat met ons project.
Als je geld wilt geven, mail me dan even, of zet het op de site, dan neem ik contact me je op!

Contact:
-------
Als je op de hoogte gehouden wilt worden van ons project, van onze geldinzamelingsactie en van wat we met je geld doen kan je kijken op deze site, op mijn persoonlijke site, op eej.waarbenjij.nu of mij je kan me ook altijd mailen natuurlijk!!

Kuzz Lonneke

• 31 Maart 2005 - 11:32

Nog Eventjes!:

Heej meisie, nog eventjes en dan is het zover. Wel spannend hoor dat je nu echt bijna weggaat, ik hoop dat je een hele mooie en leerzame tijd tegemoet gaat. Ik zal je zeker missen, maar je houdt me wel op de hoogte he! Dikke kus Maartje