De eerste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

13 April 2005 | Ecuador, Quito

Het bericht wat we op eej.waarbenjij.nu hebben gezet zal ik hier ook maar ff opzetten:

Hola!!!

Hier zijn we dan in het land van bestemming. We zijn gisteren om kwart over 4 (Ecuadoriaanse tijd, 7 uur vroeger als in Nederland) aangekomen op het vliegveld van Quito. We zijn eerst met een klein vliegtuig naar Madrid gevlogen, waar we overgestapt zijn naar een groot vliegtuig. Met dit vliegtuig zijn we direct naar Ecuador gevlogen. De vlucht verliep goed. Het duurde wel erg lang en we waren dan ook erg gaar. Op het vliegveld heeft Norbert (onze begeleider) ons opgehaald en zijn we naar ons appartement gegaan. Het is een mooi appartement wat eigendom is van Paolo en Elisabeth, eigenaars van het internetcafé hier beneden. We hebben een gezamelijke huiskamer, keuken, een badkamer voor onszelf en twee slaapkamers. Ook hebben we een groot balkon. We hebben op de dag dat we aangekomen zijn niet veel gedaan. We hebben even boodschappen gedaan bij de supermarkt hier tegenover, hebben wat gegeten en zijn toen naar bed gegaan om wat bij te slapen na de lange reis (16 uur).
De eerste dag in Quito zijn we eerst naar de Nederlandse ambassade gegaan om ons in te schrijven. Ook hebben we daar een uitnodiging gekregen voor het koninginnedagfeest in Quito. Daarna zijn we de stad gaan verkennen. Voor de middag hebben we het koloniale deel van de stad bezocht. We zijn onder andere in een kerk geweest die van binnen helemaal belegd was met bladgoud. Daarna zijn we naar “Panecillo” geweest. Dat is een heel groot Maria beeld op een hoge berg. Vanuit daar hadden we een mooi uitzicht over de hele stad. We hebben daar op een terrasje gezeten waar we verschillende plaatselijke vruchtensappen hebben gedronken. Daarna zijn we naar huis gegaan om wat te eten en even te internetten. Nadat we boodschappen hadden gedaan zijn we de stad verder gaan verkennen, nu het toeristische gedeelte. We zijn daar naar een overdekte markt geweest waar ze bijvoorbeeld panfluiten, poncho’s, tasjes, stoffen, sjaals enz. verkochten. We zijn door veel straatjes gewandeld. Hiervan hadden we natuurlijk honger gekregen. We zijn toen in een pizzaria gaan eten, waar we pizza en spagetti op hebben. En dat alles voor maar $3,10 pp. Ook zijn we vandaag een aantal keer met de bus en met de taxi gegaan. Je kunt aan de straat gaan staan en je hand opsteken als je er in wil. Je moet dan snel instappen want hij rijdt heel snel weer verder. Tijdens het rijden van de bus staat de deur gewoon open. Ook staat er een gezellig muziekje op. Als je eruit wilt moet je wachten tot hij stil staat, bijvoorbeeld voor een stoplicht, of je moet even roepen. Verder is de bus erg goedkoop voor $0,25 mag je instappen en mag je onbeperkt meerijden. Ook de taxi’s zijn erg goedkoop, we betaalden met z’n vijven voor een rit van 20 minuten $2,50. Het verkeer is hier overigens en beetje een chaos. Er lijken geen verkeersregels te zijn en auto’s toeteren heel vaak naar elkaar.
Op straat kom je verschillende mensen tegen. De gewone bevolking, maar ook mensen van verschillende stammen die in klederdracht over straat lopen. Zo lopen er bijvoorbeeld hele kleine vrouwtjes op straat die met een doek hun kind of verkoopwaren op hun rug hebben gebonden. Tijdens het eerste gedeelte van de dag zijn we weinig westers uiziende mensen tegengekomen. Er werd daar dan ook veel naar ons gekeken en gefloten. Het tweede gedeelte van de dag, in het toeristische gedeelte, zijn we wel meer westerse mensen tegengekomen. Verder ziet het er op straat erg gezellig uit. Er zijn veel verschillende winkeltjes en kraampjes in de straten. Ook word je af en toe door kinderen aangesproken die bijvoorbeeld je schoenen willen poetsen.
Tot zover de beschrijving van onze eerste dag in Quito.
Morgen om half 9 hebben we onze eerste spaanse les, die 4 uur zal duren. We hebben vandaag gemerkt dat het wel erg belangrijk is omdat ze hier echt geen andere taal spreken. We hopen dan ook erg veel te leren bij deze lessen.

Hasta Luego!!!

Juut, Lon, Karen en Deb

Kuzz Lonneke!

• 14 April 2005 - 09:38

Monique:

Hoi Lonneke,

Leuk verhaal weer. Dus jullie slaan misschien wel een plaatselijke knappert aan de haak daar! hihi. Het beste maar weer.

Groetjes, Fabienne, Richard en Monique

• 14 April 2005 - 13:58

Je Broertje (wouter):

ik heb een plaatje van die engel gezocht, die is echt vet jo! leuke fotoos:D.
    nog veel plezier xxx wouter

• 15 April 2005 - 00:36

Sanne:

hey lon!

super om hier je avonturen je kunnen lezen! ben blij dat de reis goed verlopen is en dat jullie heelhuids zijn aangekomen... have fun de komende tijd en houd ons op de hoogte via je site ;) (ik kom regelmatig langs...)

dikke kus san

• 15 April 2005 - 08:09

Elke:

Hee H0tseksw0rker!
    Ik m0est gisteren werken... meeettt.. viespeuk mark!! JAKKIEE!! Ik wil j0u terug!!!!Hihi
    Heeel veel pleziertjes daar... en beetje rustig aan he:P!

Liefs Elke

• 17 April 2005 - 20:30

Pia:

Zo te lezen heb je het naar je zin! Ik ben benieuwd naar je vervolg verhalen en zal regelmatig op je site kijken. Groetjes, Pia