Geboekt! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Geboekt! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Geboekt!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

24 September 2019 | Nederland, Eindhoven

Eindelijk is het ticket geboekt! Twee zelfs, want gelukkig gaat Wouter ook mee naar Colombia.
Dit was iets wat ik al lang wilde doen, een verre reis maken met mijn kleine broertje!
Eigenlijk hadden we met Hans afgesproken elk jaar met z'n drietjes een uitje te doen, maar dat moet dan even iets langer dan een jaar na de vorige naar Valencia!

Mensen vragen me hoe het is om weer thuis te zijn. Gewoon. Fijn. Thuis. Alles gaat vanzelf en is daardoor soms heerlijk, soms saai. Maar ik ben wel blij dat ik even thuis kon landen voor ik weer op reis ga.

Ik "verdoe" de tijd intussen met dayjobs via een uitzendbureau (catering, magazijn en schoonmaakwerk) en zoeken naar iets fatsoenlijks. Het valt niet eens mee via een uitzendbureau snel aan de slag te gaan. Ze hebben of dit soort werk wat ik nu doe, met een niet praktische werkende planning en veel onzekerheid. Of ze hebben werk voor minimaal een (half) jaar.
Maar als jullie NU mensen nodig hebben en ik kan morgen beginnen...?

Het is niet dat ik al precies weet wat ik wil, maar ik merk wel van wat soort vacatures ik het meest blij word:
--> iets binnen het onderwijs zoals docentondersteuner (Ik heb gesolliciteerd op zo'n functie binnen een wereldklas en ga deze week met een decaan praten om te zien hoe die functie eruit ziet)
--> coaching/ begeleiding rondom huishouden/ opruimen/ structureren (Geen vacatures te vinden, deze vakgroep werkt als ZZP'er)
--> reizen verkopen (Waarschijnlijk het enige commerciële wat ik goed zou kunnen verkopen)

Verder gaat de zoektocht door en wil ik zelf meer aandacht gaan besteden aan zingeving; Wat maakt me blij in het leven, wat geeft me voldoening en wat is belangrijk om gelukkiger te leven en niet terug te gaan naar een leven vol stress dat voor 70% bestaat uit een baan die energie vreet. 5 dagen werken om daarna 2 dagen vrij te zijn en uit te rusten om weer te kunnen gaan werken. Daar wil ik niet naar terug.
Misschien kan ik dat nog combineren met mijn behoeftes iets goeds te doen voor de aarde. Mijn "footprint" verkleinen. There is no planet B lieve mensen!

Al met al... WORK IN PROGRESS!

En tussendoor dus genieten van een land in het werelddeel waarop ik in 2005 verliefd werd; Zuid Amerika. Nog 19 nachtjes slapen!

Je kunt me (ook vooral tijdens mijn reis) ook volgen via Polarsteps als "Lonneke Koolen".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Colombia

Rondreis met Wouter

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2019

Zipaquira

13 Oktober 2019

Bogotá

24 September 2019

Geboekt!
Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 52669

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: