Weekend in Riobamba - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu Weekend in Riobamba - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

Weekend in Riobamba

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

24 Mei 2005 | Ecuador, Riobamba

Het weekend:
Vrijdag zijn we met de bus vertrokken naar Rio Bamba. 4 uur later waren we er. We gingen naar het hotel en nog even wat eten en toen nog kaarten op onze hotelkamer. Toen lekker slapen.

Zaterdag zijn we naar de markt gegaan, lekker verbrand :P We hebben een klein beetje geshopt (al dat shoppen hier en die TE leukte markten zijn niet goed voor mijn financiele omstandigheid :P) Erna zijn we met een taxi de Chimborazo (= hoogste (maar niet actieve) vulkaan van Ecuador en misschien wel van de wereld) hij is hoger dan 6000 meter!! We reden het park (beschermd net als bij de Cotapaxi) in en nog een stukje omhoog. Toen hebben we van 4700 meter ongeveer naar 5000 meter gelopen, maar afstand kan ik niet schatten. We waren in ieder geval heeeeeel moe en buiten adem na 5 stappen, omdat je zo hoog zit. We deden 1,5 uur over de klim en zijn toen weer naar beneden gegaan. Met de taxi gingen we weer naar huis. Dit avontuur leverde (snap je) veel foto´s op die binnekort te zien zijn op eej.waarbenjij.nu!
Erna zijn we terug gegaan en hebben we weer ergens gegeten. De ober was zogenaamd zo beleefd dat ie 2 meter van t tafeltje bleef kijken hoe we aten. IRRI! Maar wel lekker gegeten. Toen gaan slapen, want waarvoor we kwamen.. daar moesten we zondag om 5 uur voor opstaan

Zondag: 5 uur de wekker, we sliepen nog niet lang want om 11 uur werden we wakker door Juut die in haar slaap kei hard moest lachen om iets.. HUH!
Ze zei: ´WHAHAH Kijk dat woordje op die auto!´
Ka en ik moesten zo hard lachen dat Juut zelf wakker werd. Ze wist niet meer wat ze gedroomd had! whaha wat een lol. Ik slaap thuis in Quito alleen op een kamer, maar Ka zegt dat ze Juut wel vaker praat in haar slaap! Erg lachen dus!

Goed om 5 uur op, half 6 ontbijten en erna tassen pakken en uitchecken naar het station gelopen om de hoek en BOVEN op de trein geklommen. JA we gingen met de ´Most Dificult Railway in the World´ naar ´Nariz de Diablo´ (de duivelsneus... das een berg dus). We vertrokken om 7 uur. Het was ijskoud. We hadden kussentjes gehuurd om op te zitten en zaten aan de rechterkant van de trein bovenop het dak. Gelukkig zat er een hekje aan het randje! De trein schudde en bibberde en reed langs heel veel afgronden, op 1 cm afstand. ZO ENG! Maar het was echt een gave ervaring.
Het schijnt een gewoonte te zijn om snoep te kopen op de trein en dit naar de kinderen die langs het spoor staan te gooien. We hebben dat niet gedaan (ze hebben allemaal al zoon slechte tanden!) maar er liepen contstant verkopers over het dak van de trein om dingen te verkopen... ´chocolate! bananas! papas! (chips) agua! (water) té!, café!´ vanalles. We zwaaiden naar de kinderen en genoten van het landschap, het was echt gaaf! 6 uur later waren we in Alausi waar we de bus naar huis pakte. Er stapte ook een man in met een haan in een zak, die haan kukelen, maar hij moest in het laadruim, (nee niet de man, de kip (pollo) :P) echt zielig!
De reis terug duurde erg lang (5,5 uur) maar toen we weer in Quito waren hebben we ons zelf maar getrakteerd op Mac Donalds! haha!

Maandag (vandaag) weer werken, we gaan verder met ons project en alles loopt goed! Ik hoop dat jullie mijn mail hebben gehad en blijven kijken op mijn site!

Mis jullie (een beetje :P) Kuzz Lonneke

  • 24 Mei 2005 - 08:51

    Evelien:

    Hai Hai!
    Gaaf weekend gehad!!! Hmmm... wat k heb gedaan? Huiswerk :-S Pff wat een verschil zeg! Echt weer onwijs gaaf allemaal! Ben benieuwd naar de foto's, dus ik wacht t af :-D
    Werkse vandaag
    Kuss Evelien

  • 24 Mei 2005 - 15:28

    Maartje:

    Heej meisie, wat een verhalen zeg, je mail heb ik ook gekregen en vol aandacht gelezen. Je moet er wel even de tijd voor nemen maar dan is het ook super leuk om al je ervaringen te lezen! Ik kan me voorstellen dat je ons begint te missen, ik vind het nu ook wel erg lang duren dus zie uit naar het moment dat je weer terugkomt. Maar meisie, de tijd gaat zo snel, geniet er maar van want voordat je het beseft ben je weer hier! Mooi dat het project zo goed gaat, ben benieuwd naar de resultaten!
    We spreken elkaar snel!! Dikke kus Maartje

  • 24 Mei 2005 - 19:28

    Monique:

    Heee lieve Lonneke,

    Alweer zo´n gave ervaring. Had je mailtje ontvangen hoor, ook op gereageerd, misschien niet aangekomen. Ik heb net jouw verhaal ook aan Richard zitten voorlezen en die vind het ook onwijs gaaf allemaal!! He geniet er weer van en ook een beetje werken he! haha.

    Liefs een een hele dikke knuffel van ons XXX

    Fabienne, Richard en Monique

  • 24 Mei 2005 - 21:36

    Jose:

    het is haast niet te geloven dat het mijn dochter is die dit schrijft!Wat een belevenissen!Ik heb toch wel een hoop gemist in mijn jonge jaren!!!
    liefs jose

  • 24 Mei 2005 - 21:41

    Annne:

    hej lonnie!
    super super vet!! had het id al eens op yorin gezien!!:) erug gaaf man!
    veel plezier nog!
    geniet ervan
    dikke kus!:)

  • 25 Mei 2005 - 18:48

    Evelien :-):

    Haallowww :-) Kwas weer eventjes op je site aan t kijken en k zag dat er foto's op stonden!!! Hihi jij op de quad is vetjes ;-) Ik ga ook eventjes op jullie andere site kijken, maybe dat daar ook al foto's op staan... Hoe gaat t verder met t project? Hoe lang hebben jullie dr nog voor??? Succes.
    BuhBai Kussie Evelien

  • 26 Mei 2005 - 10:33

    ThijsJuh:

    Eeh lon!
    het is al weer een tijdjuh geleden... nu werd ik wakker ik d8t toch maar even een bericht achterlaten op de site en even wat foto`s bekijken. dus zo gezegt zo gedaan!! Hebbiej beetje naar je zin daaro ? :P ennuh wnnr vertrek je naar london:P breng ik je wel weer weg;) haha... nja vanaf daar doe k dat niet hoor alleen vanaf eindhove! anders moet ik helemaal naar ecuador... iets te ver voor me fiets!! eeh wel weer gave foto`s joh!!

    ik kom snel weer xtje kijken maar ik ben zelf eigenlijk nooit thuis.. ben begonnen voor me Tripp met MTV dus zit vooral in de scriptie studio te werken aan wat we gaan doen ! ofwel miss kom jij me nog wel tegen met me cameraploeg want we gaan de wereld langz!!:D

    lon tot snel he !!

    groetjes thijsjuh!!

    (hotnetworks!!)
    hahah

    doeeg!! xxx

  • 29 Mei 2005 - 14:59

    Annne:

    hej lonnie,
    echt hele vette pictures op de site van jullie drieien!! :)
    die trein en dat uitzicht is echt super!!:)
    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 52610

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: