De $ komen goed terecht! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu De $ komen goed terecht! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

De $ komen goed terecht!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

16 Juni 2005 | Ecuador, Quito

Jullie weten inmiddels dat we heel erg veel geld hebben opgehaald met onze inzameling, in totaal (omgerekend) is het 3300 dollar (=$). Ik zal vertellen wat we ermee hebben gedaan:

$ 1000,- dollar hebben we geschonken aan een kliniek die protheses (o.a. armen en benen) maakt. We mogen zelf kiezen aan welke persoon we het geld schenken en of we dit aan één persoon geven of dat we het geld verdelen over enkele personen. Dit weten we nog niet precies, maar laat ik nog weten.

$ 2000,- dollar hebben we geschonken aan de dokter (kliniek) van Cenit. Het geld om de dokter, onderzoeken en medicijnen te betalen was bijna op. Nu kunnen ze weer een hele tijd vooruit! Cenit betaald de kosten voor onderzoek en medicijnen en het salaris van de dokter. Er zijn ook doktors of zusters die de markten afgaan waar wij hebben gewerkt. Alles vergoedt Cenit dus voor de arme mensen. Super! We hebben een lijst gehad met kosten en verschillende uitgaven die de dokter heeft aan onderzoeken etc. Die is te lang om hier neer te zetten en nog in het Spaans, dus nog een beetje moeilijk... (bloos).

dan hadden we nog $ 300,- over. Hiervan is $ 200,- gegaan naar tekenplankjes voor de markten, we hebben er 100 laten maken (25 voor elke markt) zodat de kinderen niet hun tekening op straat hoeven te leggen, maar een harde ondergrond hebben om op te kleuren en tekeken.
$ 150,- Hebben we uitgegeven aan speelgoed. Met 2 grote zakken vol kwamen we bij cenit! We hebben gekocht:
blokken, vloerpuzzels, vingerverf, alfabeth puzzel, handpoppen, een puzzel met het menselijk lichaam en xilofoontjes. Het was echt leuk om in de speelgoedwinkel een hele kar vol te laden! Echt mijn ding ;)

Nu hebben we nog $ 100,- ontvangen na onze berekening. Hiervan willen we nog (voor)lees boekjes van gaan kopen!

Iedereen hartstikke bedankt voor jullie bijdrage! Je ziet, het is goed terecht gekomen!!!

Kuzz Lonneke

• 16 Juni 2005 - 20:17

Maartje:

Super goed hoor wat er allemaal met het geld gedaan is/wordt! Zeker weten dat het goed terecht is gekomen, en echt super dat jullie daar voor gezorgd hebben!

Tot snel, Adios!xxx

• 17 Juni 2005 - 07:55

Karin:

hola chica!
    muy bien!!!
    het geld heeft zeker een mooi doel gekregen!
    liefs karin

• 21 Juni 2005 - 08:28

Monique:

Goed uitgegeven aan een super project. Fijn dat je het zelf allemaal hebt mogen verdelen en de doelen uit hebt mogen zoeken!

Kus, Monique

• 23 Juni 2005 - 21:24

Hans:

Geweldig meiden,jullie hebben iets prachtigs gedaan.Om trots op te zijn