Fin de semana en Baños y bailar Salsa. - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu Fin de semana en Baños y bailar Salsa. - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

Fin de semana en Baños y bailar Salsa.

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

16 Mei 2005 | Ecuador, Baños

De titel betekent: “Weekend in Baños (wat eigenlijk badkamers betekend) en salsa dansen”

Ik zal het uitleggen. Zoals je snapt zijn we het weekend naar Baños gegaan. Dat is een plaatsje 3 uur van Quito wat bekend staat om zijn warmwaterbronnen van de vulkaan. We gingen erheen om lekker te badderen in deze warmwaterbaden en een beetje te relaxen.
Vrijdagavond kwamen we aan en hebben we in een gaar hostal geslapen omdat de leuke vol was.. Jammer! We hadden wel kabel TV haha! We hebben honger en besluiten te gaan eten bij een klein restaurantje (ze zijn hier allemaal klein trouwens). Een jongen van 12 hielp ons op zn dooooie gemak, zo sloom, haha! Zn moeder was de wc aan het poetsen en liep te bellen. Een beetje vreemd. Het eten ging wel, maar was niet muy rico (erg lekker). Na het eten gingen we poolen op de 3e verdieping van een cafeetje, was erg gezellig, klein en met een open voorkant, waardoor je van boven op de straat keek. We waren alleen en konden een uur poolen voor maar $1,- We dronken wat (ik geen coctail, maar na een maand eindelijk weer een goede red bull!) en speelden 4 potjes pool. Daarna zochten we een danscafé op, waar we eerst wat dronken aan de bar. Ik werd gevraagd door de allerlelijkste barman om te dansen en deed het maar omdat ik niet de hele avond op een krukje wil zitten. Ik merkte al snel dat het dansen hier iets anders is dan in Nederland. Hier danst bijna iedereen met een partner en veel closer, ze dansen veel salsa, waar de muziek ook goed voor is. Maar het leuke wat ik ontdekte is dat alle mannen dansen!! JEUH! Maar die vent waarmee ik danste was echt te klef, bah! Ik stopte ermee. Later kwam een leukere jongen naar me toe. Ook meer van mijn leeftijd. Hij vroeg of ik wilde dansen. Dat deed ik. Later kwamen Judith en Karen ook dansen. Er kwamen 2 jongens die hun ten dans vroegen. Ze begonnen de salsa te dansen: Vet!!!! Die mannen kunnen echt dansen!! De jongen waarmee ik danste was een beetje hip-hop dus we dansten geen salsa, helaas. Later wel even, hij kon het wel dus! Echt leuk! De jongen heet Juan of John. Juan is leuker! Haha. Dan willen Judith en Karen naar huis maar ik niet! Helaas gaan we toch naar huis.
De volgende ochtend als ik wakker wordt zing ik: “Yo quiero bailar! Toda la noche!” (van Georgina Verbaan. Het betekend: Ik wil dansen! De hele nacht! Hahaha!

We gaan na het ontbijt naar het andere hostal om ons in te checken voor de 2e nacht. Dan willen we naar een warmwaterbron-bad. We moeten 2 km de berg op lopen! Hadden we maar een taxi genomen! Pffff wat vermoeiend! Als we er zijn zien we bruinig water en veel oude mensen. De kleedhokjes zijn smerig maar de baden lekker warm. We blijven niet zo heel lang. We laten nog een polaroidfoto maken en dan gaan we. Als we in het centrum lopen zien we een plek waar ze quads verhuren! Dat gaan we doen!! We krijgen een route langs de bekende watervallen van Baños. Het is een mooie route door de bergen en stukken over de snelweg. Een quad rijd echt lekker snel dus we kunnen veel zien. We filmen en make veel foto’s.
’s Avonds eten we in een heel chique restaurant voor maar 20 $ voor zn 3en! Thuis betaal je dan wel 10 keer zoveel! Rond een uur of 10 gaan we weer naar de dansbar. De domme barman met staart wil weer dansen, maar ik wijs hem lekker af! Gna gna! Haha. Hij vraagt nog waarom k niet wil, maar dat heeft geen zin. We gaan met zn 3en op het randje achterin staan en dansen op salsa, satisfaction en dragosla din tei (das hier egt in :P) NOEMA NOEMA JEEH. Haha! Dan komt Juan weer en hij vraagt of ik salsa wil dansen. Hij is tenminste aardig en niet zo klef. We dansen de hele avond tot Judith en Karen weer eens naar is willen. Haha. Ik vind het echt jammer. Ik wens Juan nog een fijne verjaardag (hij vertelde me dat hij 15 mei jarig is, maar niet dat dat vandaag (01:00 uur) is! haha). Hij omhelst me en we gaan. Volgens mij heb ik trouwens nog wel wat salsa lessen nodig! Haha.

Zondag gaan we naar de Zoo en daarna met de bus naar huis. In de bus hoor ik een leuk liedje op de radio en vraag mn buurjongen hoe die heet. Het blijkt dat de jongen Engels kan praten! (uitzondering hier) en we kletsen de rest van de weg. Thuis gaan we lekker naar de mac Donalds (Ja die hebben ze ook in Quito!) en we luisteren thuis onze nieuwe CD’s die we in Banos hebben gekocht met de muziek van de avonden ervoor. Voor wie wil downloaden:
Daddy Yankee met “Gasolina” DE BEZDEEE!!!! Dans ze ;)

Kuzz y un embrazo (omhelzing) Lonneke

• 16 Mei 2005 - 20:02

Mark En Maartje:

He meisie,

Jammer hoor dat Judith en Karin weg wilden (2keer) maar goed je hebt gezellige avonden gehad! Klinkt leuk allemaal, meer als vakantie eigenlijk haha... Wij zitten hier nog steeds in het koude kikkerlandje, het wil maar geen mooier weer worden. Dacht dat jij de zon zou sturen?!

Dikke kussen e un embrazo terug! M&M

• 16 Mei 2005 - 20:35

Monique:

Zeg, kom je nog terug? Of blijf je bij de liefde van je leven....Juan.....hihi. Gezellige avonden hoor! En wat een superland dat daar alle mannen dansen en nog wel zo goed! Moesten ze hier maar eens gaan verplichten, haha. Maar goed.... wij wensen je vanuit een regenachtig Eindhoven weer veel zonnige groetjes.

Liefs, Fabienne, Richard en Monique.

p.s. Fabienne mist jou wel hoor. Ze heeft afgelopen week in de ochtend net gedaan alsof ze met het vliegtuig naar Ecuador ging om jou te gaan bezoeken. Het werden hele verhalen die ik op hoorafstand heb zitten beluisteren. Was wel heel leuk!

• 16 Mei 2005 - 21:17

Annnne:

hej hej echt leuk om te horen wat je allemaal voor een super leuke dingen doet!! :) en mooie foto's op jullie site!! :)
    kus van mij

• 17 Mei 2005 - 15:21

Karin:

haaaj lonneke!!
    gaaf zeg! lijkt me echt super cool de dingen die je allemaal doet.. die quads cool man!!!
    liefs karin

• 17 Mei 2005 - 18:13

Eef:

Hee Meis!
    hihi wat beschrijf je allemaal weer leuk! Leuk om zo op de hoogte te blijven :-P Quads zijn leuk he! Ik heb t ook gedaan in Afrika!!! Alleen was t iets te moeilijk, waardoor ik achterop bij de instructeur ging ;-)
    Maar de dansavonden waren dus ook leuk, jammer dat je eerder naar huis moest dan je eigenlijk wilde :-S
    Btw dat liedje dat je er onder had geschreven is volgens mij soundtrack van the box, maar dan t nieuwe programma wat ze er presenteren!! Toevallig :-P
    Oke succes weer met alles en ik hoor snel van je!
    Kussie voor jou van mij :-D

• 17 Mei 2005 - 20:07

Hans:

Hoi,lief Lonneke,Wat geweldig dat t allemaal goed gaat.Ik hoef me dus geen zorgen te maken.Leuke dingen, leuke jongens ,gladde heren!!!maar ja ,wat wil je met zo'n dochter.Maar samen uit samen thuis he.STUUR MAAR WAT WARMTE DEZE KANT OP WANT TEXEL was zonnig maar koud.Tot msn-s