De kust van Ecuador - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu De kust van Ecuador - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Lonneke - WaarBenJij.nu

De kust van Ecuador

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

22 Juni 2005 | Ecuador, Montañita

Ja, we zitten aan de kust, maar toch hebben ze hier internetcafees, haha! Dus even een update-je van mij!

Vrijdagnacht zijn we met de bus vertrokken naar Puerto Lopez. Om half 7 ´s ochtends kwamen we aan. We hebben toevallig het mooiste hostal uitgekozen uit de reisboekjes. Het ligt aan het strand, met hangmatten en supermooie bungalows. Het mooiste hosteria waar we tot nu toe zijn geweest! Het kosste dan ook wel 12$ per nacht, maarja, in Nederland is dat nix! Het leek een beetje op een tropische Center Parcs. We hebben daar 2 nachten geslapen. We hebben een dag het strand van een Nacionaal Park bezocht en 2 dagen op het strand van Puerto Lopez zelf gelegen. 3 dagen strand dus, maar maar 1,5 dag zon. Maar zon in Ecuador is niet zomaar zon! Heerlijk warm en ook snel verbrand :S Dat is wel minder. Ik ben maar een klein beetje verbrand, niet erg gelukkig, want ik smeer me in met factor 30!

Op maandag zijn we naar Montañita gegaan (wat bergje betekend). Een surfdorpje nog wat zuidelijker aan de kust. Het is hier heel gezellig en kleurrijk. We slapen nu in een gaar hostal met krakende bedden, voor maar 10$ voor 3 nachten. Scheelt veel! De mensen zijn er erg aardig gelukkig!

Nou gisteren zijn we op walvissen jacht gegaan! Hier zwemmen er nu ongeveer 3000 in de oceaan als ik het goed heb (was iets met 3 nullen in ieder geval :P). Gisteren gingen we met de bus (weer terug) naar Puerto Lopez en daar gingen we in een bootje de (wilde) zee op. Binnen een half uur was ik goed misselijk :S Ni de bezde!
Maar goed we zagen vinnen en later zelfs staarten van de walvissen! Prachtig! Je zag ze water spuiten en af en toe kwam er een wit stukje buik of staart boven. De zwarte vinnen staan ook een aantal keer op de foto! We zagen ook een keer een kop, maar springen deden de ballenas (walvissen in t Spaans) nog niet echt, omdat ze nog moe zijn van de zwem hier naartoe.
Na een uur hing ik over de rand, samen met ongeveer de helft van de rest van de bemanning van de boot. Niet lekker! Ik was zo misselijk en wilde de walvissen zelfs niet meer volgen. Gelukkig gingen we na 2 uur weer terug naar land, onderweg kwam m´n ontbijt er eindelijk uit. Dat lucht op! Sorry boot-meneer, je moet wel even je boot wassen :P haha! Maar goed, levend kwam ik weer aan land en kon ik voorzichtig weer wat eten. Na een uurtje was ik klaar voor de reis van 1 uur terug naar Montañita. ´s Nachts nog even geschommeld in bed, maar voor de rest voel ik me weer prima. Ik heb alleen een stijve nek opgelopen bij een van de busreizen :S

Vandaag willen we als de zon nog komt surfles nemen, die krijgen we gratis van de ´dude´ van ons hostal! Haha geweldig.

Jullie horen snel weer van me!
Dikke Kuzz Lonneke

  • 22 Juni 2005 - 19:15

    Karin:

    leuk hoor! lijkt me mooi om dat te zien.. van die echte ruze grote walvissen! geniet nog maar lekker daar!
    liefs Karin

  • 22 Juni 2005 - 19:41

    Annne:

    hej lon,
    weer een super ervaring!
    ben benieuwd naar de foto's! heb nu ook vakantie!! jeuh :)
    dikke kus x

  • 22 Juni 2005 - 20:35

    Jose:

    och,wat een verhalen!
    Weet je dat ik steeds stinkender jalours word!
    Ik denk dat ik maar ga als jij weer terug bent!
    Of gaan we samen?

  • 22 Juni 2005 - 21:29

    Maartje:

    Heej meisie, dat klinkt tenminste echt als vakantie! Geniet ervan zolang het nog kan en als je terugbent hebben we elkaar ontzettend veel te vertellen want hier is ook het een en ander gebeurt!!!

    Liefs dikke kus mijxxx

  • 22 Juni 2005 - 21:57

    Eef:

    Hee Lon!
    Wat een gave avonturen allemaal weer zeg, wohh :D
    Relaxde "dude" van jullie hosta, gewoon gratis een surfles :) Zulke mensen wil ik ook wel leren kennen, hihi
    Geniet er nog maar lekker van he, ennuh ik meld je naast je moeder ook aan om er es samen heen te gaan :D:D:D
    BaiBai Kussie Evelien

  • 23 Juni 2005 - 21:09

    Hans:

    Wat geweldig allemaal .Heel wat anders dan wat waai in Giethoorn.Niet op de walvissen schieten hoor!!!!!

  • 26 Juni 2005 - 11:03

    Jackelien:

    lonneke,ik wens jou nog veel plezier de tijd dat je er nog bent,en nee,walvissen hebben we niet gezien in Giethoorn,alleen bakvissen

    Groetjes Jackelien

  • 26 Juni 2005 - 20:49

    Monique:

    Heeeee Lonneke!!!

    Gave ervaring zeg!!!! Een beetje spugen op het eind kan de pret niet drukken he!! Geniet van je heerlijke uitrust periode/vakantie.

    Dikke kus van ons alledrie!

    Groetjes, Monique, Fabienne en Richard.

    P.s. moet je toch nog iets vertellen.... vorige week waren Fabienne en Enzo in onze nieuwe tuin aan het spelen. Normaal doen kinderen wel eens vadertje en moedertje he, je kent het wel..... nou ik heb stiekem erg moeten lachen want zij deden Lonneke en Wouter!!! hahaha. Was echt lachen om te horen!!! :)

    Nou doewj!! Kus XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 52617

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: