De laatste tour; Jungle in Rurrenabaque - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Lonneke - WaarBenJij.nu De laatste tour; Jungle in Rurrenabaque - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Lonneke - WaarBenJij.nu

De laatste tour; Jungle in Rurrenabaque

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

09 Augustus 2011 | Bolivia, La Paz

Vrijdag zijn we met het vliegtuig(je) naar het dorpje Rurre(nabaque) gevlogen. Superleuk en we waren er snel (3 kwartier). Van daaruit gingen we met een jeep naar de rivier, 3 uur later stapten we in een lange boot met motor achterop met al onze bagage en 6 medepasagiers; 1 NLsmeisje en 5 austaliers (?). Super gezellige club. We zagen op de rivier onderweg aligators, kaaimannen (veeel), heel veel mooie vogels, schildpadden, en roze dolfijnen (ja ze bestaan echt, lijken meer albinos). onderwater zitten ook nog vissen, waaronder pyranas maar die zien we nog niet want het water is bruuin haha!

Na 2 a 3 uur varen zijn we bij ons ´kamp´ ik krijg meteen een gevoel van summercamp. Heel leuk alles op houten palen met bruggen ertussen. We slapen met zn 8en op een kamer met klamboes, dus ieder heeft zijn eigen tentje. Er zitten hier ook veel apen dus goed je spullen opbergen anders komen ze die halen! We hebben ook een luiaard gezien in een boom en reigers en kakerlakken en kikkers. We gaan om half 8 eten en daarna met de boot (als het al donker is dus) op aligatorjacht. We schijnen met de zaklampen en zioen dan alle oogjes ood oplichten in het donker, heel bizar! Daarna lekker slapen want iedereen is doodmoe!
Het is hier trouwens wel echt heeeeerlijk warm! En we moeten malariapillen slikken tegen te mugjes en goed aankleden dus met de hitte, das wel weer erg jammer!!

De 2e dag gaan we eerst in modderpoelen wandelen met veel te grote laarzen (dusvallen we erin, KAK!) en zoeken we anacondas (ja slangen) we vinden er 1, een hele dikke en dan is de missie geslaagd en wandelen we weer terug door het struikgewas. Na de lunch gaan we op piranas vissen, wat ik maar goor vind want we vissen met rauw vlees haha. Maar we hebben er toch een stuk of 10 gevangen voor t diner vanavond! We kijken op een ander eiland naar de zonsondergang en na het eten gaan we meteen weer lekker slapen. De laatste dag gaan we de zonsopgang bekijken en daarna ontbijten en dan zwemmen met dolfijnen. Erg gek als je denkt dat dit in dezelfde rivier is. Maar de dolfijnen verjagen de aligators en piranas! Ik heb niet gezwommen want de dolfijnen jagen de parasieten niet weg helaas... Toch niet echt een fijn idee.

Erg genoten van de warmte, zon en de tour en toen teruggevlogen naar La Paz, de laatste bestemming. We mogen bij Janet(de NLse juf) komen logeren! JEUH! Erg gezellig, we gaan zo voor haar koken als afscheidsdinertje.

Om onszelf nog ff te verwennen hebben we heerlijk geshopt en een massage genomen! Hmmm Kunnen we morgen wel ff een paar uurtjes in t vliegtuig zitten!

Donderdag ben ik weer thuis!! Tot dan!

Kus Lonneke

• 09 Augustus 2011 - 21:37

Hans En Jannie:

slangen..... Jannie zit te bibberen op de bank. Wat hebben jullie al geweldig veel gezien en meegemaakt.
    Jammer dat het bijna over is en weer terug moeten deze gekke wereld. `s avonds gewoon op de bank voor de tv....... leuk.!Maar jullie hebben veel bagage opgenomen.
    Wij zijn ook weer in de `gewone`wereld vanaf vanmorgen 05.30 en een geweldige vakantie gehad met toch lekker veel zon.
    Donderdag kom ik jullie in Brxlles op halen. Ik kijk wel op internet hoe laat jullie arriveren.
    XXX Hans en Jannie

• 10 Augustus 2011 - 09:47

Maartje:

Je laatste avonturen (in Peru/Bolivia dan) en je bent alweer bijna thuis! Gaaf hoor wat je allemaal hebt gezien, ben benieuwd naar alle foto's enzo! Tot morgen, dikke kus xxx