de heilige vallei bij Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu de heilige vallei bij Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu

de heilige vallei bij Cusco

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

22 Juli 2011 | Peru, Cuzco

Gisteren hebben we maar weer eens een dagtripje gemaakt. We zijn met een bus naar de heilige vallei, noordelijk van cusco gegaan. We hebben daar een markt bezocht en daarna de 1e incaruine bij Pisac. We hadden een lokale vrouw als gids en vaak konden we haar spaans beter verstaan dan haar engels, maar ze was een fijne gids en vertelde erg veel! De ruinies zijn echt supergroot, de foto´s zal ik nog uploaden!
We klommen naar boven (zwaar! ook omdat het zo hoog is) en hebben daar fotos gemaakt. Toen zijn we met de bus naar de lunch gereden en dat was niet al te lekker. Jammer want ik had net weer honger en de maag en darmstichting heeft me geholpen om me weer beter te voelen!

Na de lunch zijn we naar de 2e ruine gegaan in Oyantatambo. Deze had erg veel terrassen en was heel hoog. Weer naar boven geklommen en foto´s gemaakt na het verhaal van de gids.
Echt bizar hoe die incas die grote steenblokken 100en kilometers hebben verplaatst zonder kranen of zoiets! Ze rolden gewoon met houten palen de stenen vooruit en maakten ze helemaal op maat zonder cement te gebruiken.

Hierna reden we terug richting Cusco en hadden een supermooi uitzicht en prachtig fotolicht! Toen kwamen we bij een kerkje, het hoogste punt van cusco. Het werd al donker en dan wordt het hier meteen ook superkoud, en omdat we zo hoog zaten stonden we rillend en bibberend nog wat mooie spullen te kopen op de markt daar. Toen zijn we teruggereden naar Cusco en hebben we in ons hostal gegeten samen met 3 canadeese meiden die we op de trip ontmoet hadden. Erg lekker gegeten en toen waren we wel weer rijp voor bed!

Buenas Noches! xxx

• 22 Juli 2011 - 17:48

Maartje:

Ga gauw je foto's bekijken op Facebook! Mooi dat je weer helemaal opgeknapt bent, dat zal wel veel schelen!

Tot je volgende verhaal!!

Beso! xxx

• 22 Juli 2011 - 17:51

Dieke:

Buenos noches amiga

• 22 Juli 2011 - 20:52

José En Wil:

Nu pas weer jouw verhalen gelezen eerder geen internet.Wat geweldig allemaal (de schijterij daargelaten.)De foto's kunnen we niet bekijken maar dat maken we thuis wel weer goed.We begrijpen dat jullie veel zien,genieten en het verder goed maken.Wij zitten in de provence en gaan misschien nog wel naar de franse Grand Canon!! Geniet verder en maak veel foto's en koop leuke herinneringen.Liefs vanuit Frankrijk en tot 't volgende berichtje.xxxx J&W

• 23 Juli 2011 - 18:53

Evelien:

Lieffie, wat een mooie verhalen, wat een ervaringen en wat een vette foto's moet je nu op je cam hebben!!! Ben benieuwd, word dus een foto-bekijk-daggie plannen! :) :)
    Geniet ervan meis
    KUS!

• 26 Juli 2011 - 13:59

Hans En Jannie:

Wat een belevenissen weer. schijterij weer kwijt???? Wij hopen dat er geweldige foto s komen. We zullen ze thuis met jullie gaan bekijken. Ga er nog flink van genieten. Wij zijn trots jullie, dat jullie dit allemaal maar effe tussen de soep en de erpel ondernemen....
    Wij zitten nu op La Clapere en genieten volop, terrasjes, strand en wandelen.
    Kusjes van ons en tot het volgende cybercafé. XXX

• 27 Juli 2011 - 17:09

Bram:

Hehe, eindelijk die scheit kwijt.
    Waanzin als je je bedenkt hoe de Inka's geleefd hebben.
    Hebben ze al verteld over alle offers die ze deden doormiddel van onthoofding?
    Dat deden ze op de grote trappen voor de tempels.
    Geniet ervan.xxx van ons