colca cañon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu colca cañon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu

colca cañon

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

20 Juli 2011 | Peru, Cuzco

Hier een korte update over de colca cañon wat echt supergaaf was! We werden opgehaald toen ik nog even door de dokter onderzocht werd, ik heb wat medicijnen gekregen en toen vertrokken we. We hadden een toer met een bus dus niet al te veel lopen, dat kwam goewd uit want de darmen speelden nogsteeds op, haha!
We bezochten verschillende uitzichtpunten in de kloof wat echt supermooi was, we zagen lamas en alpacas. superleuke dieren! ook veel vrouwen en kinderen in traditionele kleren met kleine schaapjes of alpacas. ze vroegen wel wat geld als je fotos gemaakt hebt, maargoed dat geven we ze wel ;) We hebben een stuk gewandeld van 2 uur ongeveer. smiddags gingen we lunchen en daarna naar de hostals waar we sliepen om ff de spullen neer te zetten en toen gingen we naar thermale baden waar t water uit de vulkanen komt. Het begin stonk naar rotte eieren maar de baden waren prima, echt heerlijk warm terwijl t buiten naar de 10 graden zakte. Tot nu toe hebben we steeds mooi zonnig weer gehad overdag, behalve in Lima en snachts wordt t dan wat kouder. Echt koud is t nog niet geweest gelukkig!

We hebben ook nog een superleuk marktje bezocht waar ik een mooie doek heb gekocht, echt de shop-zin is hier maar niet te stillen! Teveel mooie dingen!

Na de baden zijn we gaan eten in een restauratje in Chiva (dorp in de kloof). Echt zo leuk! Er was panfluitmuziek live en er kwam een stel dansen in traditionele kleding. Ik mocht aan het einde van de 1e dans al meedoen met de man. Gelukkig was het niet zo heel moeilijk ;) Het eten viel opzich best goed en we hebben gezellig zitten kletsen met een familie met 3 kinderen uit Quebec (hometown van celine dion!!) Echt leuk datb ze zon reis maken met hun kinderen! We hebben weer nieuwe facebook vrienden gemaakt dus!

De volgende ochtend moesten we om 5 uur op en gingen we weer verschillende punten bezoeken met de bus. smiddags dan het hoogtepunt: condor cruz, waar condors langsvliegen over de kloof. Ik voelde me toen erg slecht dus helaas niet echt van kunnen genieten, maar ik kreeg van 2 medereizigers wat pilletjes tegen de misselijkheid waarna ik me snel weer beter voelde gelukkig!!

Hierna hebben we nog gegeten en daarna zijn we met de bus teruggereden naar Arequipa waar we hebben gedinerd met heerlijke spaghetti en toen zijn we met de nachtbus naar Cusco gegaan, de stad van de inca´s. Deze stad heeft tot nu toe de meeste sfeer, ligt tussen de bergen en we hebben vandaag al veel gewandeld in de stad.
Morgen gaan we de heilige vallei bezoeken die boven Cusco ligt. Ik ben weer benieuwd wat voor incaruines we gaan zien!

De fotos zet ik snel en onbewerkt op facebook, ook als extra backup, maar als ik thuisben ga ik er de verhalen bijschrijven en ze mooi bewerken!

Veel liefs uit Cusco!! xox

• 21 Juli 2011 - 08:28

Maartje:

Hoi schat,

Wat balen dat je je nog steeds zo ziek voelt, ik hoop dat je darmen gauw gewend zijn en opknappen! Is Anne ook ziek of voelt die zich prima?! Goed voor jezelf zorgen he en geniet ervan samen, de verhalen klinken goed!!

Dikke knuffel en tot gauw weer xxx

• 21 Juli 2011 - 10:35

Dieke:

Klinkt leuk allemaal joh! Balen van je darmpies... heb ik in Costa rica toen ook erg veel last van gehad, gelukkig heb je niet te veel tijd om er last van te hebben volgens mij ;) veel te veel leuke dingen om te doen! Liefs