Jeeej! Diaree - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu Jeeej! Diaree - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu

Jeeej! Diaree

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

18 Juli 2011 | Peru, Arequipa

Buenas tardes!
Zo, hier zijn we alweer een hoop ervaringen rijker. De buggytour in de duinen in huacachina was echt ENORMvet!! Zo mooi, we hebben veel foto´s gemaakt en een filmpje , nu kunnen we helaas geen foto´s uploaden, maar dat komt over een dag of 3 als het goed is.

Morgen gaan we een tour doen in de colca canon, de diepste canon van de wereld, dieper dan de grand canon als ik het goed heb! We zijn benieuwd want het is ons nog niet helemaal duidelijk hoe onze dag er morgen uitziet.

We zijn nu in de stad Arequipa, zuidelijk Peru. Wat op 2300 meter hoogte ligt, een drukke stad, herkenbaar, een beetje zoals Quito. We slapen in een leuk hostalletje met een prive baño (wc) wat ook wel nodig is, aangezien ik aan de racekak ben =( Om het half uur moet ik rennen en ik kan bijna niet eten (dus veel drinken), gisteren had ik enorme maagpijn toen we in Nazca waren, maar toch zoveel kunnen zien als we wilden zien gelukkig!
Ook de foto´s van de Nazcalijnen zal ik er binnekort opzetten, heel bizar is dat! Nazca was verder niet echt een leuke stad, heel druk en rommelig en niet groot. Echt gebouwd om het fenomeen van de nazcalijnen dus ook veel touristen.

Er zijn hier ook vrij veel Nederlanders, maar die ontwijken we stiekem een beetje! Tot nu toe hebben we contact gelegd met locals en een stel uit Frankrijk waarvan t meisje Spaanslerares is dus goed kunnen kletsen urenlang! haha.

Verder zien we veel, vandaag heel Arequipa al zo´n beetje gezien, maarw e hebben hier ook maar 1 dag.

Ik heb al wat meer gekocht, maar ben mezelf nog niet tebuiten gegaan, al vliegen de soles onze zakken uit omdat het allemaal goedkoop is en we moeten eten natuurlijk en we hebben ook alvast wat tours vooruitgeboekt!

Hopelijk is dit verhaal niet al te warrig, haha!
Bedankt voor al jullie reacties, dat vind ik echt heel erg leuk om te lezen, dus blijven doen ;) hihi

Dikke kus uit Peru! x0x


PS Voor meer foto´s moet je even op mn facebook kijken. Als je geen account hebt kan dat waarschijnlijk niet, maar dan komt dat later wel goed ;)

Nog een bizar verhaal wat aansluit op mijn titel trouwens.. In de nachtbus vannacht van Nazca naar Areqipa moest ik natuurlijk ook ineens meer dan plassen maar ze hadden gezegd dat dat niet mocht in de bus, dus ik naar zo´n bus-mannentje toe en uitgelegd dat ik aan de diaree was, geeft ie me een vuilniszak en zegt ie: doe het hier maar in, knoop m dan dicht en als je klaar bent gooi je m in de wc (in de rijdende bus dus) uit het raam, HUH, nou dat ging me te ver, dus ik heb m maar in de prullenbak van de wcpapiertjes gedaan. haha, rare peruanen!

  • 18 Juli 2011 - 08:20

    Maartje:

    Jeetje balen van de dunne maar hopelijk zijn je darmen gauw gewend aan je nieuwe voedsel en leventje! Hou je taai en gewoon dicht in de buurt bljiven van een toilet!
    Ik ben benieuwd naar de foto's van de buggytour!

    Mis je, tot gauw weer!
    Dikke kus xxx

  • 18 Juli 2011 - 10:12

    Desirée(flexx-n!):

    Hey! wat leuk dat ik hier jullie verhalen kan lezen!klinkt goed allemaal en wat maken jullie toch mee zeg!haha..
    hopelijk hebben jullie iets van ORS bij jullie met al die toiletavonturen!
    geniet ervan daar ladies!
    liefs Dees

  • 18 Juli 2011 - 13:35

    Hans En Jannie:

    Wat een belevenissen zo ver van huis.Wel leuk dat jullie zoveel meemaken en zoveel leuke mensen ontmoeten. Wij zitten in Monta met K.. weer. weinig zon en redelijk wat buitjes en daar kwamen we niet voor. We denken woensdag maar naar La Clapere te vertrekken; daar is het veel beter.We blijven jullie volgen. Veel plezier nog kus van ons

  • 18 Juli 2011 - 14:08

    Evelien:

    Heee Meis., Wat een gave verhalen allemaal!!! Vind het superleuk om jouw avonturen allemaal te lezen :)
    Thnx nog voor je (toepasselijke) kaartje op mn birthday, thnxx girl!!!
    Geniet er nog lekker van!
    Dikke Kus!

  • 18 Juli 2011 - 17:05

    Maaike:

    Neem maar gauw wat ORS! Shit zeg. Maar verder weer leuk om te lezen! Wandel ze naar de canyon en doe voorzichtig maar vooral geniet! Ben benieuwd naar hoe het was.

  • 19 Juli 2011 - 17:59

    Bram:

    hahahahahahahahaha.
    Lekker schijten in een vuilniszak, goed bezig lonneke.
    Ik ben echt supper benieuwd naar de foto's.
    Mooi dat de buggy rit de moeite waard was, kan eigelijk ook niet anders. krossen door de duinen is altijd vet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 52606

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: