Eindelijk zijn we er! - Reisverslag uit Lima, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu Eindelijk zijn we er! - Reisverslag uit Lima, Peru van Lonneke - WaarBenJij.nu

Eindelijk zijn we er!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

12 Juli 2011 | Peru, Lima

Soooo... paar uutjes later. Je wil niet weten hoe onze dag eruitzag gisteren, wel? Oke, vooruit:

02:20 wekker gaat
03:00 Anne bij mij, wachten op Erik en Sara die ons gaan wegbrengen naar Brussel Sabentem.
03:20 vertrek naar het vliegveld
04:30 aankomst op het vliegveld, inchecken
05:00 wachten tot we naar Londen vliegen
07:25 vertrek
07:25 (=08:25 NLse tijd) aankomst in Londen, wachten!
09:50 (=10:50) met American Airlines naar Miami, 8:45 uur lang vliegen.
14:15 (=20:15) aankomst in Miami, check check dubbelcheck, de bagage zelf van de band halen en opnieuw inchecken dus.
15:00 (=21:00) wachten wachten wachten en maccen ;)
19:15 (=1:15) vliegen van Miami naar Lima, 5 uur durende vlucht waarin ik alleen maar zwaar heb liggen pitten!

en toen kwamen we om 0:00 aan in Lima, en was het in Nederland alweer 6 uur sochtends! haha. Na een superlange wachtrij bij de paspoortcontrole voor je het land in mag (die hebben we elke keer gehad en Amerika spant de kroon met zijn vingenafdrukken en irisscan zelfs!) gaan we onze tassen ophalen... uuuuuuuuuuuuuuuuuh.. welke tassen??
KUT die waren er dus nog niet, oh ff vergeten op t vliegtuis te zetten in Miami blijkbaar, lozer-Amerikanen! Nou snel naar de taxichauf die al 2 uur staat te wachten en dan toch maar naar het hostal. Daar aangekomen midden in de nacht doet er ook niemand open en het regent! Jeuh, wat een feest he, reizen!!
Maar Anne en ik laten ons niet zomaar kisten, we blijven lachen tussen het gapen door en kletsen wat met de taxichauf tot de duer eindelijk open is en we kunnen inchecken in hostal kokopelli in Limna (wijk Miraflores). We kunnrn nieteens douchen want hebben geen handdoek, pyjama of slippers of iets, dat zit allemaal in onze backpacks! Dus zo maar in hemd en (wel schone) onderbroek in het 2 persoons bed, haha. Maar we slapen lekker en hebben gelukkig onze tandenborstel en schoon ondergoed dus in onze handbagage zitten!

Vanmorgen zijn we opgestaan en gebeld of de tassen al op het vliegveld waren, nee dus! KAK, nog niet douchen maar we gaan ontbijten 2 blokken van ons hostal.
De geuren op straat geven me helemaal een fijn gevoel, doet me denken aan Ecuador en we hebben er helemaal zin in! Lekkere huevos revueltos (roerei) met spek en toast. De valuta hier is de sol en 10 sol is iets meer dan 3 eurokes. Nou we hebben al gezien dat we daar ver mee komen ;) We gaan zo lekker door de stad wandelen en dan maar hopen dat straks onze bagage een keer is geland!

Maar we zijn in Zuid Amerika!!
Que rico! (Wat heerlijk)

Kus Lonneke

• 12 Juli 2011 - 17:10

Judith:

Helemaal leuk! Ik ga jullie volgen. Heel veel plezier daar. Liefs vanuit Gendringen.

• 12 Juli 2011 - 17:21

Maartje:

Haha... mooi verhaal, en straks lekker wat geld terugvragen van de luchtvaartmaatschappij! Enjoy!!! xxxxxx

• 12 Juli 2011 - 19:31

Hans En Jannie:

Nou dat was een reis zeker. Wel k.. van de rugzakken, Hopen dat jullie ze snel hebben. Wie maakte die fout? Rare mensen die Amerikanen of word ik nu opgepakt? Ga samen maar lekker genieten. Wij gaan morgen.Het regent hier dus maar hopen dat het in Frankrijk beter is.
    Dikke knuffel Hans en Jannie

• 12 Juli 2011 - 19:31

Hans En Jannie:

Dikke knuffel Hans en Jannie

• 13 Juli 2011 - 08:04

Mama José:

Heerlijk om wat van je te horen. Jeetje wat een reis,wat zullen jullie gaar zijn geweest.En nu nog even de bagage en dan kan het echte genieten beginnen. Wat zal de eerste douce zalig zijn.Geniet! Liefs José xxx

• 13 Juli 2011 - 11:24

Elsbeth:

jeetje, wat een gedoe, maar supergoed dat jullie je niet laten kisten!!! succes en ik leef met jullie mee! liefs elsbeth.

• 17 Juli 2011 - 07:33

Bram:

Ha stelletje wereld reizigers.
    Gekkuh Amerikanen, met ze'n scans.
    Geniet ervan daar in dat apenland.
    Ik volg je verhalen met veel plezier.

GR XXXX Bram Shelly en Emily.