Zomer op Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Zomer op Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Zomer op Texel

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 Juli 2019 | Nederland, Texel

Hier ben ik dan eindelijk weer!! Bijna 3 weken zonder update!

Sunbeats viel erg mee. Ik hoefde niet om 16u, maar pas om 22u te beginnen met werken op het festival, dus ik heb de hele middag lekker een beetje liggen dutten in bed en toen fit met zin naar Paal 17 gegaan. Ik stond in de enige Foodtruck met Eva, Dave en Anneloes om het eten op te nemen en uit te geven. Ik had een hemd, shirt met lange mouwen, hoodie en windstopper aan en nog was het tietekoud! Iets wat we ons vandaag de dag niet kunnen inbeelden, haha! Om 2u was het festival afgelopen en om half 4 waren we klaar met opruimen (de rest kon de dag erna). Lekker naar bed en nergens last van. De volgende dag begon ik pas om 1 uur 's middags weer met werken!

In huis kwamen we inmiddels op 21 bewoners, DRUK dus! Bijna alle kamers bevatte meer dan 1 persoon, behalve die van mij, Danny en Ryan. Wij mogen zo lang als mogelijk alleen blijven! :D
Er ontstaat soms wat gezeur over herrie wanneer de stappers thuiskomen midden in de nacht. Ik word regelmatig wakker rond 3 of 4 uur. Baal wel als ze echt aso doen zoals bijvoorbeeld gaan zingen in de douche, maar ik ben dan ook de oma in huis... Degene die meestal het eerste slaapt! Haha
Ook laten veel mensen veel troep achter en zijn er mensen die thuis duidelijk nog door mammie worden vertroeteld. Heel irritant wanneer er 12 vieze borden bij de bank staan en er geen bakjes meer schoon in de kast staan. Dus ook daar gaat af en toe een klaagappje over en weer in de groepsapp van het huis.

In de kiosk loopt alles prima. Er zijn weer 3 nieuwen, waarvan 2 terug van weggeweest. Kira heeft helaas haar laatste dag gehad afgelopen week.

En ja, hier was het ook super warm! Donderdag en vandaag was ik vrij, woensdag heb ik buitenverhuur gestaan. Normaal wordt de verhuur vanuit binnen geregeld en zet je de bedjes of windschermen voor de gast buiten bij de verhuurcontainer,. nadat ze binnen hebben afgerekend. Nu hebben we een losse balie buiten waar alles bij staat en de mensen dus buiten een nummertje krijgen ipv een bonnetje en daar betalen. Daar stond ik; onder een parasolletje in een windje. Dat was net uit te houden, want volgend mij zijn ook op Texel de warmterecords gebroken! Geen fun om in een lange spijkerbroek te werken. Ik was dus heeel blij dat ik afgelopen 2 dagen vrij was met 29 graden hier!

Afgelopen weekend ben ik weer even op en neer naar Eindje gegaan om mijn nieuwe vriendje en wereldwonder Jip te bewonderen, Sara en Erik weer in levende lijve te zien na bijna een half jaar en om Wouter te helpen verhuizen. HIj heeft mijn huis ingeruild voor een eigen plekje waar hij voorlopig wat maanden kan blijven. Dat was erg raar, want zondag sliep ik dus ineens weer helemaal alleen in huis en Wouter ineens weer in een heel ander (onbekend) huis. We appte elkaar dat het wel een beetje stom voelde. Ik ben stiekem al een beetje gaan kijken naar reismogelijkheden voor als Wouter en ik samen op reis kunnen gaan na mijn Texelavontuur. Misschien Midden-Amerika of Colombia... Verder nog geen plannen voor de toekomst kunnen maken.

Gisteren en vandaag waren Gonnie en Frenneke op Texel om mij op te zoeken. Dat was heel erg fijn en gezellig! Ze waren hier beide voor het eerst en Gonnie reed voor het eerst met een auto een boot op. Maar, het is ze gelukt! We hebben wel 6 stranden bezocht in 2 dagen en heerlijk gezond, gekletst en gegeten. Bedankt meiden! 12 jaar geleden een weekje Chersonissos, nu 2 daagjes Texel, hihi!

Ik ben inmiddels dus ook met mooi weer bij Paal 9 en 12 geweest, wat erg leuk was, Alle paviljoens heb ik bezocht, behalve 19,5. Maar daar was ik wel eens geweest. Deze heeft op woensdagen buitenfilms (net als Natlab) dus ik ga er hopelijk snel gezellig film kijken als ik op tijd klaar ben met werken op woensdag!

De eersten verlaten het huis ook alweer om op vakantie te gaan of omdat ze klaar zijn. Ik weet nog niet tot wanneer ik blijf.

  • 30 Juli 2019 - 11:56

    Frennek:

    Leuk om weer te lezen! Nu extra leuk, love you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 52668

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: