Bijna hoogseizoen - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Bijna hoogseizoen - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Bijna hoogseizoen

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 Juli 2019 | Nederland, Texel

Hier ben ik weer om jullie gezellig bij te praten.

Inmiddels is de stressfactor gelukkig verwijderd en is de rust wedergekeerd na Rondje Texel. In huis zijn er al weer heel wat nieuwe mensen komen wonen. Twee Belgische meiden, 3 Poolse (die geen Nederlands of Engels spreken... hmmm) en 1 Nederlandse jongen en 1 meisje. Kamers werden gedeeld, herverdeeld en stapelbedden werden in elkaar gebouwd door de technische dienst. Gisteren gingen zelfs mensen "gezellig met z'n vieren op een kamer" in plaats van zo veel mogelijk verdeeld. Ja, leuke huisgenoten heb ik! Nooit een vervelend woord en we hebben nu ook een bank op onze eigen verdieping. Alleen is het nu af en toe wachten tot de badkamer vrij is, haha! Ik mag zo lang het mogelijk is alleen op een kamer blijven slapen. Wat ik nu toch wel heel fijn vind. Diana, uit Roemenië, waarmee ik het goed kan vinden is helaas verhuisd naar een plekje voor zichzelf, maar dat is het geluk dat we allemaal in hetzelfde bedrijf werken en elkaar ook daar regelmatig zien!

In de Kiosk hebben we ook twee nieuwe jonge, vrouwelijke collega's die lekker intiatiefrijk zijn en waarmee het fijn werken is. Vandaag had ik ongepland weer een extra vrije dag omdat het hier fris was en er 's ochtends regen viel. Gelukkig waren Maartje, Jasmijn en Sara op het eiland en hebben we lekker gegeten samen de hele dag en wat praktische inkopen gedaan. Eind van volgende week komen ze weer terug en komt in plaats van Sara Roos mee. Dan heb ik nog twee vrije dagen met hen voor Sunbeats zaterdag is; Een groot dancefestival bij Paal 17 wat tot diep in de nacht doorgaat. Mijn dienst is echt ideaal die dag (ahum): om 08:00 beginnen in de schoonmaak om alle ramen te wassen. Wanneer dat klaar is, kan ik gaan en om 16:00 moet ik dan op het festivalterrein beginnen met werken. Waarschijnlijk tot het eind van het feest sta ik dan achter de bar of in een foodkraam. Deze nachtrustliefhebber is benieuwd hoe dat gaat verlopen! ;)

Op een dag waarop ik later begon ben ik inmiddels ook bij Strandpaviljoen paal 19 geweest om mijn paviljoentour te hervatten. Paal 19 is het begin van camping Kogerstrand, die 2 km lang is en dus doorloopt tot paal 21. Ik was eerder bij paal 20 (die gare en Bries 20 naast elkaar). Paal 19 heeft alleen een grote zandberg als opgang en je moet dus eerst over de camping voor je er heen kunt. Met schoenen aan beklom ik het hoge duin met los, zacht zand. Hier staan ook 2 paviljoens, aan weerszijden van de opgang, beide op palen. (Ik weet niet of er verschil is, maar ze waren nu beide open). Links ietsje verder is surfschool Foamball, waar ik vorig jaar mijn eerste surfles had met Maartje, Roos en Jasmijn. Rechts van het paviljoen zie je "paal 19,5" al liggen, wat ook een paviljoen heeft. Als je goed kijkt zie je zelfs ook al de paviljoens van paal 20 liggen. Allemaal op 500 meter van elkaar dus, een redelijk druk strand denk ik op een warme dag. Maar nu was het niet heel warm. Toch nam ik een ijsje op het terras en las ik lekker een boek. Het terras is vooral (positief) houterig met blauwe accenten. Stoelen, kussens, tafels zijn veelal azuurblauw. Een leuke stijl dus. De kaart is veelzijdig, ze hebben zelfs meerdere ontbijtjes en de Calippo staat dus ook gewoon op de kaart! Geniaal. Even lichamelijk inspannen voor je er bent, maar een fijn paviljoen. Ik miste alleen een sfeervol muziekje.

Vanaf 1 juli is er trouwens op de meeste stranden weer bewaking. Jongemannen met getrainde lichamen in (verplicht) zwembroek bezetten hun gebouwtjes op palen weer en oefenen op het strand hun reddingsacties. Soms komen ze ook in mijn kiosk koffie halen :) Mooi!

Qua mentale gesteldheid gaat het goed hier. Ik was 2 dagen thuis en vond het wel weer een beetje jammer om mijn huisje (en broertje) achter te laten, maar het was heel fijn om de vakantiegangers nog even te zien voor hun vertrek en Anne nog even 40 weken zwanger te zien zijn! Ik ben afgewezen bij de sollicitatie die ik gedaan heb helaas, maar merk stiekem ook wel dat ik me absoluut niet klaar voel om me weer in het fulltime werken te storten binnenkort. Ik ga andere mogelijkheden bekijken en onderzoeken. Sara en Erik zijn thuis van hun reis van 4 maanden en stelden me voor om met hen een eigen commune op te richten ;) Ook roept de wijde wereld me weer en verlang ik naar Spaanstalige, warme (ei)landen. Een werkreis? Een werkproject in het buitenland? Een tijdelijke baan in Eindhoven? Zoals sommige mensen zich nog niet klaar voelen voor een vaste relatie, heb ik dat een beetje met een baan nu...

Ik blijf sowieso nog minstens 2 maanden lekker hier op Texel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 52662

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: