Rondje Texel en personeelsfeest - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Rondje Texel en personeelsfeest - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Rondje Texel en personeelsfeest

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

25 Juni 2019 | Nederland, Texel

Afgelopen week een lekker werkweekje gedraaid van meer dan 55 uur. Het festival "Waves" werd gehouden op het strand van paal 17; Een groot opgezet sport en muziekevenement met optredens van BNers en veel watersport(liefhebbers).
Er werd een grote feesttent (enorme circustent) op het strand geplaatst en een extra strandshop voor de door paal 17 geproduceerde kledinglijn van Ronde om Texel. Dé catamaranrace waar ze dus (juist!) een ronde om het eiland zeilen. Ik heb van de sportwedstrijden helemaal niks meegekregen. "Rondje" was op zaterdag, de rest van de week was het ook al aardig druk op het strand met badgasten en festivalgangers en nieuwsgierige toeristen. In de avond kwamen hordes opgedofte mensen aan, wanneer ik na een lange werkdag naar huis ging. Zaterdag was het superdruk in de kiosk en hebben we zelfs 's avonds de winkel met een dranghek afgesloten, zodat er alleen friet en ijs gehaald kon worden door de aangeschoten, veeleisende zeil-kakkers. Goed... er waren ook aardige en beleefde gasten natuurlijk! Ik heb wel lol gehad en gewerkt van 12 tot 12.
Weer een nieuwe ervaring met topdrukte tijdens een werkdag in de kiosk! Op naar de zomervakantie! (En Sunbeats festival, dat nog grootser is, maar maar 1 dag/ nacht duurt).


Gebruik is dat er de maandag na Rondje Texel schoonmaakdag is. Het vaste Paviljoen "Aan Zee" wordt dan grondig schoongemaakt (de andere gebouwen worden in de winter natuurlijk afgebroken en dan schoongemaakt).
Ik was gelukkig vrij, al was de kiosk dus wel gewoon open. Rond 5 uur moest iedereen naar huis want om 18:30 moest iedereen gedressed klaarstaan op de parkeerplaats bij de Texaco in Den Burg voor het jaarlijkse personeelsfeest. Net voor alle zomer-vakantiewerkers komen, maar wel nu we al met een hoop zijn. We reden met de bus naar (verrassing!) Zomers. Haha, ja ons eigen paviljoen dus.
Daar stonden 2 DJ's al klaar met een lekker muziekje en er kwam al snel een buffet en stevige BBQ. Ook was er een oesterbar en kon je drankjes bestellen aan de bar waar nu andere mensen achter werkte. Heel gek haha.
Het was natuurlijk een super warme dag en iedereen werd gevraagd zijn zwemkleding mee te nemen. Vanuit het paviljoen kunnen we natuurlijk zo het strand op en er was een boot met een soort van banaan er achter (die na 10 minuten kapot was hahahaha). Of je kon zwemmen. Of niet en gewoon in je short en slippertjes een dansje doen op het terras.
Tegen half 11 was het tijd voor DÉ live-artiest van dit jaar. Een grote verrassing. Meestal komt er een NLse artiest. Ik hoorde dat vorig jaar Django Wagner kwam (Kaaaaaalliieejjjj!), dus ik hield mijn hart al vast. Maar toen kwam er een verrassend leuke carnavalsact! De Lawineboys. Wat een feest. Ze begonnen met "Laat maar waaien" en speelde daarna allemaal carnavalstoppers die ik kon meezingen. Ik vond mijn Brabo-maten Francois en een nieuwe dude uit Den Bosch Arthur in de menigte om ons carnavalshart samen op te halen! Heerlijk. Zelf de polonaise gelopen. Voel ik me toch een beetje meer thuis nog hier!
Het was een erg leuke avond met ook heel wat Latinmuziek en gezellige mensen en een goede sfeer. De laatste week wat opschudding in huis en werkvloer, maar daar wil ik hier verder niet over uitweiden. Ik heb genoten van een leuke avond en was netjes voor half 2 weer thuis met 3 andere huisgenoten (de rest dook de kroeg nog in zoals bijna elke avond).

Al met al heb ik het hier dus heerlijk. De stress die ik de laatste maanden in m'n vorige baan voelde is helemaal weg. Er is geen sleur en uit bed komen om te werken valt me niet zwaar (ik hoef dan meestal ook niet heel vroeg te beginnen dus kan rustig opstarten, wat ook wel scheelt). Ik vind het geen probleem om hier in het weekend te werken of na 18:00 nog wat uren te maken en pas net voor bedtijd thuis te komen. Ik voel geen druk of zware verplichtingen en als ik maandag en dinsdag weekend heb hoef ik tenminste niet te werken op een dag als vandaag, waarop het zelfs hier bijna 30 graden is en op het strand te warm om in de zon te liggen! Ik hou het hier nog wel even vol en inmiddels zijn er nieuwe bekenden op het eiland neergestreken om 3 weken te kamperen, dus ook gezellig bijgekletst (op het strand) vandaag!

Liefs vanaf het eiland dat heerlijk naar zomer ruikt! XL

  • 02 Juli 2019 - 19:41

    Kimberley:

    Topper!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 52660

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: