Kom je thuis, woont je broertje ineens bij je in h - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Kom je thuis, woont je broertje ineens bij je in h - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Kom je thuis, woont je broertje ineens bij je in h

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

15 Juni 2019 | Nederland, Texel

Vrijdag en zaterdag was ik vrij gepland. Het is het laatste weekend van Hans en Jannie, maar ik besloot toch naar Eindhoven te gaan, want afgelopen maandag had Wouter z'n spulletjes verhuisd naar mijn huis.

Donderdag kreeg ik een extra vrije dag omdat het weer eens met bakken uit de lucht kwam. (Waaaar blijft de zomer!?)

Ik pakte de boot van 12:00 uur nadat ik mijn spullen had ingepakt en rond 16:00 was in in Eindhoven.

Wouter was natuurlijk nog aan het werk dus mijn inspectie door het huis begon.
Zijn bed past precies in de kamer die ik normaal gebruik om was op te hangen en te strijken en waar Coraline als eens een paar weken haar "domein" van had gemaakt toen ze bij me logeerde. Naast het bed paste precies de kledingkast en "voila!" Een gezellig eigen kamertje!
Mijn eigen tv was al meteen uit de woonkamer verbannen en nu moest ik op de bank m'n hoofd van links naar rechts bewegen om alles op de tv te kunnen zien. Haha; Wouters grote tv dus nu op de plek van mijne. Verder zag het er allemaal netjes en gezellig uit!

Ik ging vast boodschappen doen. Fijn om weer terug te zijn in de stad, die heeft toch ook zo z'n voordelen. Lopen naar Albert Heyn bijvoorbeeld. Het grote nadeel merkte ik na 2 weken Texel; ik had nog niet in m'n neus hoeven peuteren! Wat een schone lucht dus, ofja, wat een vieze lucht er dus eigenlijk in een stad hangt...

's Avonds gezellig met Wouter gegeten voor (die enorme) tv en een film gekeken.
Vrijdag lukte het me niet om met een paar mensen een planning te maken om elkaar te zien, dus werd dit een regeldag. Op de fiets (want de auto én mijn eigen fiets zijn op Texel gebleven) op pad en weer even lekker koken in m'n eigen keuken, met extra veel vitamines!!
Heerlijk om weer even naar de markt te kunnen lopen (waar ik José nog altijd intens mis) en lekker fruit te halen. Toch ook maar even gaan sporten.

Na het eten met Wouter gezellig de stad in gegaan en een ijsje gegeten. Fijn om er even te kunnen zijn en een beetje te zorgen. Ook fijn om even in m'n eigen bedje te slapen.
Vandaag weer met een van de laatste boten naar het eiland, de komende week gaat een intense worden denk ik met het 5-daagse festival "Waves" rondom de catamaranrace "Ronde om Texel".
Ik ben benieuwd!
Maandag ben ik nog 1 dagje vrij voor die begint en heb ik gepland om lekker naar het strand te gaan, want er wordt eindelijk goed weer voorspeld!

Op naar ZOMER!

P.S. Nog niks op m'n sollicitatie gehoord bij Samenvijf.

• 16 Juni 2019 - 03:24

Maartje:

Dat klinkt als heerlijke dagen lekker op je thuis plekje. Herkenbaar dat je dan José zo mist op een plek waar je vaak samen kwam, maar even naar de markt kan zo ontzettend ontspannend zijn! Fijn dat het thuis allemaal gesetteld is. Succes met de komende drukte en vooral veel plezier ook! Geniet van je strand dagje maandag, ik ben jaloers haha!

Liefs