Een onverwachte vrije dag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Een onverwachte vrije dag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Een onverwachte vrije dag

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

17 Mei 2019 | Nederland, Texel

Na de eerste heerlijke nacht geslapen in de nieuwe woning in Oudeschild met de auto naar het werk gegaan en met Manuela samen de kiosk gedraaid. Het was rustig en ik heb weer alles aangevuld. Hoe snel sommige dingen toch verkopen... Maarja, daar verbaasde ik me bij Eddy's ook altijd over en daar was het ook nog eens lelijk meestal :D hahaha

Om 7 uur waren we klaar en hebben we nog wat gedronken aan de bar. Ik kreeg van Anneloes (degene die heel blij was niet meer de oudste te zijn in huis toen ik erbij kwam) de huissleutel zodat ik in ieder geval binnen kon! Haha, zo fijn. Ik heb lekker gechilled op mijn kamer, al was er verder niemand thuis. Ik moest wel wakker blijven tot Suuz en Anneloes thuis kwamen na het werk. Gelukkig was dat om half 12 al. De mensen in de bediening werken zo goed als altijd langer dan ik, dus dan heb ik lekker het huis een beetje voor mezelf (er zijn meestal natuurlijk ook een paar mensen vrij).

Vandaag om 12:00 beginnen, maar Manuela appte al gauw dat dat 2 uur werd omdat het niet druk was. Het is vandaag bewolkt (eerste dag sinds ik begonnen ben met werken) en.... het is WISSELDAG haha. Echt een term hier. De huisjes enzo hebben dan uitcheckdag en incheckdag, waarbij de meeste mensen in de ochtend naar huis gaan en de nieuwe pas in de middag komen. Het is dan rustig bij de horecavoorzieningen etc. op het eiland. Nou, om 1 uur appte Manuela dat ik de rest van de dag vrij was! Ik was inmiddels gaan ontbijten bij Hans en Jannie op de camping en we liepen met z'n drietjes gezellig naar de PLUS in de Cocksdorp. Daarna ben ik met de auto teruggegaan naar Oudeschild om mijn fiets te pakken en naar het werk te fietsen om te testen hoe lang ik daar over doe. Met wind mee was dat 40 minuten (11km). Hans en Jannie waren vanuit de Krim gefietst en hadden het binnen 50 minuten gered. Ik heb hen toen de kiosk laten zien en toen hebben we lekker in het paviljoen zitten lunchen! Even testen hoe m'n bedienende collega's het doen ;) Dat was leuk en we hebben lekker gegeten! Daarna ben ik nog even met de manager Alexandra in gesprek gegaan over de woning. Ik mag op deze kamer blijven en vanaf 1 juni komt Jasmijn erbij. Ik ben benieuwd of er een tweede bed bij past, maar de kast moet in ieder geval op de gang komen dan! Haha. Ik ben benieuwd! Maar tot dan dus nog even mijn eigen kamertje hier! Ik heb nu ook een eigen huissleutel gekregen gelukkig.

Op de terugweg nog door Den Burg gelopen (hoofd"stad" van Texel) en bij de action handige dingen gehaald voor de kamer zoals plakhaakjes ;)

Tja, zo heb je met een "slechtweerdag" zomaar ineens een dagje vrij. Maar gelukkig schijnt morgen de zon weer!

  • 20 Mei 2019 - 16:21

    Maartje:

    Klinkt als een heerlijke dag en extra fijn dat die zo onverwachts kwam. Kussie en geniet ervan daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 52662

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: