De schoonmaakdienst - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu De schoonmaakdienst - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

De schoonmaakdienst

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

15 Mei 2019 | Nederland, Texel

Zondag jongstleden had ik de eerste werkdag in de schoonmaak. Samen met een Braziliaanse schone mocht ik deze dienst vervullen. Om 8 uur begin je (de enige vroege dienst van de week dus).

Ik heb eerst tafels en stoelen schoongemaakt in het restaurant en daarna op het terras en daarna ben ik naar het tweede paviljoen "Zomers" gegaan en heb daar dezelfde activiteiten uitgevoerd. Ze zeiden zelfs dat ik het TE GOED schoonmaakte, hahaha!
Toen samen met m'n collega alle ramen van de paviljoens gewassen en het restaurant op de tweede etage schoongemaakt. De toiletten aanvullen en controleren en de nieuwe dranken aanvullen in de koelcel en de lege flesjes sorteren, toen was de werkdag alweer klaar! Om half 3 ben ik lekker gaan chillen op het strand in het zonnetje en een sateetje gegeten bij mijn favoriete strandtent Paal 21. Hoe fijn kan je zondag zijn!?

Daarna mocht ik met Hans en Jannie mee naar huis rijden, wat mij weer 2,5 uur focussen scheelt (wat vind ik autorijden toch vermoeiend en inspannend!). Dat was dus heel relaxed ook en als je met me gereisd hebt op enige manier weet je wat ik in de auto gedaan heb... SLAPEN! haha

Thuis had ik heerlijk weer m'n eigen schone huis en spulletjes en de wasmachine en een eigen chille douche! #waardeerzeer
En ik heb genoten van m'n tuintje en ben zowel maandag als dinsdag lekker gaan sporten. Verder weinig gedaan en bijgekomen van die eerste week.

Vandaag om 8uur begonnen aan de landreis (ipv wereldreis) terug met de trein. De boot van half 12 en om half 1 begon ik eerder dan ingepland weer met werken.
Het was lekker druk, dus de tijd vloog. Het eten was weer heerlijk! En na het werk nog een theetje gedaan met Francois aan de bar en toen Suuz geappt. Zij werkt in de bediening en gaat verhuizen naar het huis in Oudeschild. Ik mocht even komen kijken van haar en ik ben er meteen heengereden met de auto (helaas is het wel verder van het werk dus.. zo'n 11 km) en na een kwartier kijken heb ik de manager geappt om te vragen of ik direct mocht verhuizen. Dat mocht! #BAAJBUNKER
Ik krijg vrijdag nog wel instructies over hoe en wat en welke kamer ik mag en wie er dan in juni bijkomt, maar nu heb ik een EIGEN kamertje! (zie foto's) <3 HELEMAAL BLIJ! Al m'n spulletjes neergegooid en lekker gechilled. Zo eens even de sanitaire voorzieningen op de proef stellen met een douche!

Slaap lekker!

• 16 Mei 2019 - 03:59

Evelien:

Leuk om al je avonturen in detail te lezen hoor :) Je doet t super! Trots op je <3
    X!!! Evelien

• 18 Mei 2019 - 08:49

Stefan:

In de auto werd zeker niet het liedje praat Nederlands met me ( toet toet) gedraaid.
    Ja dan zou ik ook in slaap vallen