De Kiosk, inwerken - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu De Kiosk, inwerken - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

De Kiosk, inwerken

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

11 Mei 2019 | Nederland, Texel

Nu heb ik 3 dagen gewerkt met veel plezier.

Donderdag begonnen met leidinggevende Francois samen. Een dag die vrij druk was en goed doorliep qua klanten. Gisteren en vandaag waren veel rustiger.
Gisteren werkte ik met de van oorsprong Duitse Manuela. Een oudere vrouw, lief en wat eigenwijs. Graag alles op een bepaalde manier. (Wel mooi als je door andere mensen wordt ingewerkt dan zie je verschillende werkwijzes en trek je daaruit wat hert beste bij jezelf past.) Ze werkte niet zo snel, wat met sluiten wel enige ergernis veroorzaakte bij mij, want ik werk graag vlug doch grondig ;)

Ik heb vrijdag tijdens het werk veel aangevuld, uitgezocht en geprijsd. We hebben een container waarin voorraad staat achter de winkel; het magazijn. In het paviljoen "Aan Zee" is ook een stukje winkel (open shop) waar shirtjes hangen en souvenirs (geen speelgoed).
Dat heb ik eerst helemaal aangevuld, waarna ik goedkeuring kreeg van de manager! Yes!
Dat vond ik heerlijk om te doen, lekker uitzoeken wat er miste, wat er nog op voorraad was, prijzen, netjes ophangen/ neerzetten/ stylen. Daarna de winkel nog wat aangevuld en pakketjes geknutseld zoals bijvoorbeeld lonten in een fles doen om een olielamp van te maken.
Een werkdag van 11:00 tot 20:30 waarin ik toch lekker bezig ben geweest.

Vandaag begon ik pas om 12:00 en ben ik eerst naar de Lidl in de Koog gegaan voor wat boodschappen (eten dat je niet hoeft warm te maken op een fornuis enzo omdat dat hier echt te goor is!) en daarna heb ik lekker thee gedronken op een terrasje in de warme zon met een puzzelboekje erbij! Echt hoe ik het me had voorgesteld ook ;)

Ik hoefde nu niet te openen omdat Francois, Alja en Dave dit al hadden gedaan. Dave is een student die in de weekenden en vakanties werkt in de kiosk, Alja doet net als ik een combinatie van schoonmaak en kiosk. Zij is echte Texelse, een stevige dame van 45 met een duidelijke stem, maar zeker gezellig!

Eerst heb ik wat bierpakketjes geknutseld, her en der een klant geholpen en toch moest ik op "rijles" met Francois als instructeur in de elektrische autootjes. De eerste minuten heb ik echt als een (slecht rijdende) vrouw gereden omdat het erg wennen is in het zand, elektrisch voelt wat anders ook en er liepen natuurlijk overal ook mensen (in de weg). Eenmaal op het zand kon ik lekker volle gas! Wat een heerlijk gevoel. Maaaar... Ik ben geslaagd!
Ik heb de verdere dag wat mensen mogen helpen om naar hun auto op de parkeerplaats te rijden en hun spullen naar een strandhuisje te rijden met zo'n wagentje. Super leuk!! Er waren een papa en een dochter, een klein jongetje met een papa en nog een man en er was een oude vrouw alleen.
Ik heb gezegd dat ik in de zomer de ijscokar wil zijn! (Besturen van het elektrische autootje met ijs erin dus haha).

Je kunt elke dag aangeven of je om 4 uur (of als je tweede shift bent half 5, want je kunt niet allemaal tegelijk weg natuurlijk) wil mee-eten. Er wordt door de keuken een grote bak eten klaargemaakt; iets van ovenschotel ofzo met salade. Dat is zo chill! Je hoeft dus geen brood mee te nemen en het eten kost niets!! Zeker fijn nu ik in die bunker woon, aangezien ik dan alleen maar koud/ kant en klaar voer kon eten of veel geld kwijt was aan uit-eten! Haha! Je zit dan samen met de bediende collega's en alle anderen die willen mee-eten. Zo leer je die in de pauze ook een beetje kennen :)
Vandaag hebben we aardappelschijfjes met gehakt en kaas uit de oven gekregen. Prima eten dus!

Hierna konden Francois en Dave naar huis omdat het zo rustig was en heb ik met Alja afgesloten. Een werkdag van 12 tot 19:00.

We hebben geen vaste sluitingstijd, dat hangt af van de drukte op het strand en het aantal mensen die nog binnen lopen. Als het rustig is mag je dus rond 6 uur gaan sluiten. Eerst de frituur uit en het ijs tot het laatst laten staan voor als mensen daar nog voor binnen lopen. En dan goed poetsen!
Na je dienst mag je altijd een drankje aan de bar doen op kosten van de zaak. Weer zo gezellig en lekker! Vandaag was er niemand tegelijk met mij en Alja klaar met werken, dus hebben we met z'n tweetjes moeten borrelen!

Morgen ga ik de eerste dag in de schoonmaak werken. Ik begin dan wel vroeg (8 uur) en werk tot een uur of 4, waarna ik met Hans en Jannie mee naar Eindhoven ("de overkánt" zoals Texelaars het noemen) terug kan rijden om thuis even bij te komen, de was te doen en m'n halve keuken in te gaan pakken om mee te nemen. Woensdagochtend vertrek ik weer naar hét Eiland!

  • 11 Mei 2019 - 17:40

    Coraline:

    Heerlijk om te lezen lieffie! Xx wanneer zie ik je weer?

  • 11 Mei 2019 - 18:54

    Papa Hans:

    Geweldig meiske. Wat een uitdaging en met veel lef. Wel volhouden hè. Jannie en ik zijn trots op jou, dat je deze stap durfde te nemen. Het gaat je lukken !!!

  • 11 Mei 2019 - 22:33

    Fem:

    Trots op jou! ❤️

  • 12 Mei 2019 - 03:13

    Joney :

    Ape trots x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 52640

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: