de eerste werkdag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu de eerste werkdag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

de eerste werkdag

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

09 Mei 2019 | Nederland, Texel

So! Ik ging op tijd naar bed, maar kon de eerste 3 uur niet slapen omdat er veel geluid was en het super gehorig is hier. Het matras lag in een kuil en ik had 3x m'n kop keihard gestoten aan het stapelbed boven me. AUW!

Nog niet echt op mn gemak dus... Maar ik bedacht me dat ik oordopjes had (de kerel die ik hoorde thuiskomen vertelde vanmorgen dat hij ADHD heeft... ooooh! vandaar) en die oordopjes hielpen om in slaap te komen.

Maar dit huis....... het is wel echt een bende-studentenhuis. Pff, ik ben er misschien toch te oud voor; vanmorgen was het weer een bende. Er stond weer een nieuwe koffer midden in de kamer vol met kleren. Er lag weer vuile was op de tafel en er lag een kauwgom (gebruikt ja) op de wastafel. Bohhhh!
Ex-collega's van Eddy's gaan me uitlachen dat ik hier nu nog meer mensen moet aansporen om op te ruimen dan daar! Hahahaha

Maar de ochtend was prima (en de douche gisteravond ook gelukkig!) Ik at wat aan tafel met de laptop erbij, eigenlijk net zoals thuis. En ik heb dus met Rien (ADHD) gekletst. Hij is dus de enige Nederlander tot nu toe waarvan ik weet dat die hier woont. Mooie enthousiaste kerel, haha!

Ohja, gisteren dacht ik dat er de hele dag niemand thuis was, kwam er om 20:30 ineens een of andere Poolse dude uit bed gerold! Whahaha. Kei schrikken. Hij was ziek thuis gebleven en vroeg me of ik nog snel met hem met mijn auto naar de jumbo kon rijden omdat die tot 21:00 open was. Whattt.. Oke, maar even een goede daad doen dan. Verder was er nog niemand thuis toen ik naar bed ging. Vanmorgen dus Rien ontmoet en verder is het nog een mysterie wie hier nog meer woont. Toen ik net thuis kwam van werk verscheen er plotseling nog een Poolse dude haha! Oke.. Bizar huis dit (of "Bunker" zoals mensen die hier niet wonen het noemen. Klinkt niet positief toch?)

Maar goed, jullie zijn ook benieuwd naar de werkzaamheden natuurlijk!
Francois is echt een chille kerel (die Roy Donders persoonlijk kent, haha! Hij is dus gay en komt dus uit Tilburg oorspronkelijk) en kon me alles goed rustig uitleggen. Ik krijg al bepaalde verantwoordelijkheden die bepaalde anderen niet krijgen (jeeej). Ik begon met alle apparaten aan zetten en klaarmaken. Ik zal even opsommen wat ik vandaag heb verkocht/ gemaakt/ gedaan zodat het een vollediger beeld wordt, want het jn echt veel dingen samen.
-geleerd softijsjes te tappen (ho! niet te snel en geen medium weggeven als men voor klein betaald heeft!)
-Italiaans ijs verkocht zonder aan de achterkant van de bak te zien welke smaken het zijn, maar geen foute bolletjes gegeven aan klanten gelukkig.
-koffie gezet (gelukkig met een apparaat)
-blikjes Heineken verkocht aan Duiters om half 12 al
-friet (oh nee ik moet PATAT zeggen) gebakken! Dit vond ik echt wel het moeilijkste en spannendste... Wanneer is de friet klaar? In welk vet(mandje) moet de frikadel? Was die speciaal nou met ketchup of curry? hoe verbrand ik me niet aan het frituurvet? hoeveel friet is een grote friet?... etc etc
-slippers, magneten, pennen en houten vogeltjes afgerekend
-geveegd, gepoetst etc
-alle mandjes en ballen en surfplankjes enzo buiten opgesteld
En nog veel meer.

Je zorgt dus voor binnen en buiten en verkoopt veel eten (vooral ijs) en wat minder dingetjes uit de winkel. Dusja, ik ben gewoon een veredelde frietbakker! Hahaha. Er is echt veel wat ik moet leren nog, ofja, meer wéten. Want als je eenmaal alles weet is dat zo fijn. Nu moet ik nog best veel vragen, maar ik heb zoveel mogelijk zelf gedaan en dat ging me niet slecht af! Zelfs het Duits praten niet ;)

Dus! Wie komt er morgen een lekker ijsje kopen bij mij!?

OHJA en even het ultieme geluksmomentje van de dag: op mijn eigen beachcruiser naar het werk fietsen door de bossen en duinen in de zon, whaaaa! Hier doe ik het voor <3