De eerste dag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

08 Mei 2019 | Nederland, Texel

Jaaa, ik "woon" op Texel.

Het voelt allemaal nog wel erg vreemd. Zeker na mijn aankomst vanmorgen dat ik daarna niet weer naar huis ging (of naar de tent op de Krim).
Ik had door files de boot van half 12. Toch 3 uur gereden met een korte plaspauze. Vooral in het begin bij Eindhoven zat het vast en daarna soms langzaam rijden dus dat viel me nog wel mee. Als ik het begin van een nieuwe werkweek om 13:00 begin dan kan ik nog wel een uurtje later van huis vertrekken, hopelijk zijn dan de files opgelost na de ochtendspits!

François wachtte me op bij de woonunit op de Pontweg. Het is een soort grote keet met 3 slaapkamers met een paar stapelbedden, een woonkamer, een douche met wasmachines en een wc en een hele vieze keuken. Extra toiletten en douches zijn in het washok, buitenom, wat aan de woonkeet vast zit.

François is de manager van de strandshop/ kiosk (waar ik dus kom te werken) en komt oorspronkelijk uit Tilburg (JEUH BRABANT! #teamfriet). Een super leuke kerel die me alles liet zien in de woonunit en mijn tassen naar binnen droeg. Kei galant!

Toen liet ie me even uitpakken en ik reed daarna naar Paal 17, waar hij alweer in de strandshop was en me van alles heeft laten zien en me aan de andere werknemers heeft voorgesteld. Een super goede sfeer en leuke mensen! Ik heb er zin in en voel me al wel (tweede) thuis. Vandaag bleef de kiosk dicht omdat het koud is en al de hele dag regent. Morgen begin ik dus pas echt en vanmiddag heb ik vrij!

Er wordt elke dag tijdens werktijd samen gegeten dus ik hoef niet te koken of boodschappen te doen voor avondeten, och wa fèèèhn!!

Oke, de hele dag ligt nog voor me... wat zal ik gaan doen?
Eerst maar terug naar het huis om wat op te ruimen. Ik besluit de hele kiet te poetsen en opruimen want er is niemand thuis en ik vind dit toch nét iets te goor! Haha. De stofzuiger valt halverwege uit helaas, dus verder met de bezem. Na 2 uur is het weer toonbaar en zo ga ik maar even naar de Lidl in de Koog (zo fijn als je de weg weet!). Ik ben benieuwd wie hier nog meer wonen en hoe laat ze thuis komen.
En morgen wordt weer een dag vol nieuwe dingen! Ik ga wel even bidden dat het beter weer gaat worden, want ik kom hier niet om zonder verwarming binnen te zitten omdat het regent.

Chao! LQ vanaf TX

• 08 Mei 2019 - 14:53

Franny:

Balen van het weer inderdaad! Hopelijk komt dat eind deze week verandering in! Ik blijf je volgen! Liefs

• 09 Mei 2019 - 15:44

Maartje:

OOOOH jeetje dat is idd net een studentenhuis hihi :-)
    Heb je dat alsnog ook nog meegemaakt op je 35e haha. Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag was, ik wacht op je verhaal.

KUSSSS