De eerste dag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

08 Mei 2019 | Nederland, Texel

Jaaa, ik "woon" op Texel.

Het voelt allemaal nog wel erg vreemd. Zeker na mijn aankomst vanmorgen dat ik daarna niet weer naar huis ging (of naar de tent op de Krim).
Ik had door files de boot van half 12. Toch 3 uur gereden met een korte plaspauze. Vooral in het begin bij Eindhoven zat het vast en daarna soms langzaam rijden dus dat viel me nog wel mee. Als ik het begin van een nieuwe werkweek om 13:00 begin dan kan ik nog wel een uurtje later van huis vertrekken, hopelijk zijn dan de files opgelost na de ochtendspits!

François wachtte me op bij de woonunit op de Pontweg. Het is een soort grote keet met 3 slaapkamers met een paar stapelbedden, een woonkamer, een douche met wasmachines en een wc en een hele vieze keuken. Extra toiletten en douches zijn in het washok, buitenom, wat aan de woonkeet vast zit.

François is de manager van de strandshop/ kiosk (waar ik dus kom te werken) en komt oorspronkelijk uit Tilburg (JEUH BRABANT! #teamfriet). Een super leuke kerel die me alles liet zien in de woonunit en mijn tassen naar binnen droeg. Kei galant!

Toen liet ie me even uitpakken en ik reed daarna naar Paal 17, waar hij alweer in de strandshop was en me van alles heeft laten zien en me aan de andere werknemers heeft voorgesteld. Een super goede sfeer en leuke mensen! Ik heb er zin in en voel me al wel (tweede) thuis. Vandaag bleef de kiosk dicht omdat het koud is en al de hele dag regent. Morgen begin ik dus pas echt en vanmiddag heb ik vrij!

Er wordt elke dag tijdens werktijd samen gegeten dus ik hoef niet te koken of boodschappen te doen voor avondeten, och wa fèèèhn!!

Oke, de hele dag ligt nog voor me... wat zal ik gaan doen?
Eerst maar terug naar het huis om wat op te ruimen. Ik besluit de hele kiet te poetsen en opruimen want er is niemand thuis en ik vind dit toch nét iets te goor! Haha. De stofzuiger valt halverwege uit helaas, dus verder met de bezem. Na 2 uur is het weer toonbaar en zo ga ik maar even naar de Lidl in de Koog (zo fijn als je de weg weet!). Ik ben benieuwd wie hier nog meer wonen en hoe laat ze thuis komen.
En morgen wordt weer een dag vol nieuwe dingen! Ik ga wel even bidden dat het beter weer gaat worden, want ik kom hier niet om zonder verwarming binnen te zitten omdat het regent.

Chao! LQ vanaf TX

  • 08 Mei 2019 - 14:53

    Franny:

    Balen van het weer inderdaad! Hopelijk komt dat eind deze week verandering in! Ik blijf je volgen! Liefs

  • 09 Mei 2019 - 15:44

    Maartje:

    OOOOH jeetje dat is idd net een studentenhuis hihi :-)
    Heb je dat alsnog ook nog meegemaakt op je 35e haha. Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag was, ik wacht op je verhaal.

    KUSSSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 52641

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: