Familiebezoek - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Texel, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

05 Juni 2019 | Nederland, Texel

Maandag was ik vrij na een warme werkdag zondag. Het was druk en de lange broek was wèrrum! Maar heb het overleefd en maandag was ik lekker vrij.

Ik kreeg een appje in de ochtend toen ik net was aangekleed dat Bram, Maartje, Emily, Siem en Lina al op de boot zaten! Ik reed naar de Koog en ja hoor, daar waren ze al! Pas om 3 uur mochten ze hun gehuurde tent in op Kogerstrand, de mooiste duincamping van Texel (mijn mening) die vlak aan het strand ligt. We dronken wat bij Paal 21, (het leukste paviljoen tot nu toe, mijn mening) speelden even op het strand en haalde vast boodschappen bij de Lidl in de Koog.

Toen werd de tent ingericht en vroegen de kinderen of ik dan niet bleef slapen!?!? Er stonden maar 5 bedden! We leenden een matras bij de buurman een tent verderop, nadat we de wilde plannen met de kids van het stelen van een bed uit een andere tent als het donker was maar hadden afgewimpeld. We chillden lekker in het zonnetje bij de tent met een chippie en de 3 lieve kindjes speelden vader en moedertje of hondenkappertje of zoiets heerlijk fantasievols in de tent.
Bram kookte voor ons en zo voelde het ook voor mij al snel als echt vakantie!

Alsnog vergat ik het pasje om het toiletgebouw binnen te komen, ondanks dat ik al een stuk of 7 keer eerder kampeerde op Kogerstrand met Anne, Stef en mijn bonuszussen Maartje, Roos en Jasmijn.

Na het eten haalde ik in Oudeschild mijn slaapspullen op en de minivakantie kon echt beginnen! Lekker afwassen en douchen in het "washok", over schelpenpaadjes lopen en de tentrits horen zoeven. Heerlijk!

De kinderen gingen in bosjes naar bed en wij er achteraan. Dinsdag konden we heerlijk buiten ontbijten en daarna naar het strand! Ooooh wat fijn! Windschermpje mee en wat handdoeken. Een ijsje gehaald natuurlijk en met Lina een kei mooi zandkasteel gebouwd aan de waterlijn. Als kers op de taart met z'n zessen in zee gezwommen (geplonst want 13 graden is niet zo warm voor een uitgebreide zwemsessie). Misschien ben ik zelfs nog wel een beetje bruin geworden.

Rond half 3 trok het dicht en zijn we naar Paal 17 gegaan om nóg een ijsje te gaan eten en om mijn werkplek te showen natuurlijk. Emily zocht een mooie schudbal uit en een armbandje in het winkeltje. Siem en Lina rolden van de duinen. Daarna in de Koog scoorden ze alle drie nog een Texel trui of t-shirt. Weer een hoopje fans erbij! Haha!

Weer gezellig bij de tent gegeten met een kleine foodfight van knakworsten (want ook wij volwassen neven en nichten blijven net kleine kinderen!) en later op de avond een toegift van veel regen en een harde klap onweer waarvan Bram omhoogschoot op zijn stoel, Emily niet meer kon slapen, maar waar Siem en Lina soort van bewusteloos doorheen sliepen.
Snap je nu waarom onweer in de tent voor mij gezellig en nostalgisch is!? ^_^ Zo ging het vroeger al op de camping.

Vanmorgen nog samen ontbeten en toen was het helaas voor mij tijd om terug te gaan en te gaan werken. De rest ging op naar de wildwaterbaan in het zwembad op De Krim!

Wat een heerlijk begin van een nieuwe Texelweek!
Wie komt er ook gezellig nog langs!? :)

XL

  • 05 Juni 2019 - 18:28

    Familie Knakworst:

    Haha heerlijk geschreven en helemaal waar. Wij hebben er ook enorm van genoten! Lina was te moe om nog te praten (haar woorden) en Siem moest huilen bij de boot zo jammer vond hij het dat we moesten gaan.

    Thanks lieverd voor de fijne dagen!
    Love u

  • 05 Juni 2019 - 18:31

    Lonneke :

    Hahahaha familie Knakworst! Wauw, dat had ik niet verwacht dat Lina ooit te moe zou zijn om te praten, hihi! Maar dat Siem het zo jammer vond wel. Ik vond het uitzwaaien bij de tent ook al sentimenteel! Jullie ook bedankt en love u 2!! x

  • 05 Juni 2019 - 19:46

    Eva :

    Wij wachten de weerberichten af in juli (en jouw rooster) en dan gaat het hopelijk lukken!!
    Zal de campingplaatsen in de gaten houden en dan maar extra matje voor de zekerheid meenemen

  • 06 Juni 2019 - 15:22

    Evelien:

    Wat heerlijk weer geschreven! Ik zie t voor me hoor <3
    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Texel

Lonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 52675

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 22 Juli 2023

*de reis van het wel of geen ouderschap*

11 November 2022 - 27 November 2022

Guatemala

10 November 2021 - 21 November 2021

Jordanië

17 Maart 2020 - 31 Oktober 2021

*Thuis*

13 Oktober 2019 - 28 Oktober 2019

Colombia

07 Mei 2019 - 01 September 2019

*(werk)reis Texel*

17 Maart 2019 - 31 Maart 2019

India

19 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Kaapverdië

29 Oktober 2016 - 19 November 2016

rondreis Mexico

20 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Cuba

23 Maart 2013 - 01 April 2013

Curaçao met familie

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Peru en Bolivia

11 April 2005 - 10 Juli 2005

Mijn 1e reis; Ecuador en de Galapagos eilanden!

Landen bezocht: